Στις διαφημίσεις αναζήτησης στη Google, παραδοσιακά, οι διαφημιζόμενοι της βιομηχανίας του τουρισμού συγκαταλέγονται στους μεγαλύτερους διαφημιζόμενους. Εξαιτίας της πανδημίας, ο συγκεκριμένος κλάδος ουσιαστικά μηδένισε τα έξοδά του, αλλά υπήρξε αντιστάθμισμα με τις διαφημίσεις που αφορούν στο ηλεκτρονικό εμπόριο, οι οποίες εύλογα είχαν τεράστια άνοδο.
Σύμφωνα με το eMarketer.com, οι δαπάνες για Google Ads αναζήτησης στις ΗΠΑ έφτασαν τα 61,69 δισεκατομμύρια δολάρια πέρυσι, σημειώνοντας αύξηση 10,4% σε σχέση με το 2019, αλλά ήταν κατά 2 δισ. δολάρια χαμηλότερες από τις προβλέψεις που είχαν γίνει τον Μάρτιο του 2020 για την περσινή χρονιά.
Παρ ‘όλα αυτά, οι δαπάνες για διαφημίσεις αναζήτησης θα ανακάμψουν το 2021 και θα φτάσουν σε επίπεδα υψηλότερα από ό,τι αναμενόταν.
Οι μηχανές αναζήτησης όπως αυτή τής Google, έχουν επωφεληθεί από την τάση αναζήτησης που σχετίζεται με το λιανικό εμπόριο, αλλά όχι τόσο όσο… η Amazon.
Υπολογίζεται ότι το καθαρό μερίδιο της Amazon στην αγορά διαφημίσεων αναζήτησης στις ΗΠΑ αυξήθηκε από 13,3% το 2019 σε 18,6% πέρυσι και θα συνεχίσει να αυξάνεται σημαντικά έως τουλάχιστον το 2023. Εν τω μεταξύ, από το eMarketer.com εκτιμάται ότι η Google έχασε πάνω από 4 μονάδες μεριδίου αγοράς πέρυσι και θα χάσει σχεδόν άλλες τόσες το πολύ έως το 2023.
Από το eMarketer είχαν σημειώσει στο παρελθόν ότι η Amazon είναι αυτή που έχει διαταράξει περισσότερο τη θέση της Google στην αγορά διαφημίσεων αναζήτησης στις ΗΠΑ και όχι κάποια ανταγωνιστική, γενική μηχανή αναζήτησης όπως η Bing – και η πανδημία επιτάχυνε σημαντικά αυτήν την τάση.
Oι προβλέψεις του eMarketer τον Μάρτιο του 2020, ήταν ότι η Amazon θα αυξήσει το μερίδιό της στο 15,2% το 2020 και θα φτάσει το 18,5% το 2023. Όσον αφορά στη Google, αναμενόταν να διατηρήσει σχεδόν το 60% του μεριδίου της αγοράς έως τουλάχιστον το 2022 – ποσοστά που άλλαξαν άρδην εξαιτίας της πανδημίας.
Πηγή: www.webworldnews.gr