Το να προσελκύσετε όλο και περισσότερους χρήστες να κάνουν εγγραφή στο newsletter σας δεν είναι εύκολη υπόθεση. Αναλογιστείτε μόνο τα δεκάδες email που δέχονται ήδη καθημερινά στο inbox τους οι χρήστες! Γιατί να εγγραφούν και στη δική σας λίστα και να λαμβάνουν ακόμα ένα email; Τι θα κερδίσουν αν το κάνουν;
Το θέμα, όμως, είναι πως το email είναι και θα παραμείνει ένα από τα πιο σημαντικά κομμάτια της marketing στρατηγικής σας. Η πλειοψηφία των ανθρώπων τσεκάρουν τα email τους καθημερινά, ακόμα και αν βομβαρδίζονται διαρκώς με πολλά newsletter. Είτε λοιπόν ξεκινάτε τώρα το email marketing και προσπαθείτε να χτίσετε τη λίστα σας από το μηδέν, είτε θέλετε να αυξήσετε τους συνδρομητές που ήδη έχετε, δώστε βάση στις παρακάτω συμβουλές.
1. Τοποθετήστε τη φόρμα εγγραφής σε εμφανές σημείο στη σελίδα σας
Ένα τυπικό πρόβλημα στις περισσότερες ιστοσελίδες είναι ότι η φόρμα εγγραφής δεν είναι ορατή, ή ακόμα χειρότερα δεν υπάρχει καθόλου. Πώς περιμένετε να αυξήσετε τους συνδρομητές σας, αν κανένας δε γνωρίζει πού και πώς θα εγγραφεί στη λίστα σας; Θα πρέπει οπωσδήποτε να προσθέσετε – αν δεν το έχετε κάνει ήδη – την αντίστοιχη φόρμα εγγραφής στο κατάλληλο σημείο, που θα τραβήξει αμέσως την προσοχή των επισκεπτών σας.
Υπάρχουν πολλά σημεία που μπορείτε να την τοποθετήσετε, πέρα από την αρχική σας σελίδα, όπως:
- Στην κορυφή κάθε σελίδας σας, σαν μπάρα ή banner
- Στο footer της σελίδας σας
- Σαν pop-up box (αναδυόμενο παράθυρο)
Δοκιμάστε όλους τους τρόπους και δείτε ποιος αποδίδει καλύτερα στη δική σας περίπτωση, ανάλογα με τη σελίδα που έχετε. Μπορείτε να διαβάστε εδώ ποια εργαλεία μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να δημιουργήσετε φόρμες.
2. Προσθέστε την επιλογή εγγραφής στην υποβολή σχολίων του blog σας
Πολλές ιστοσελίδες με blog που δίνουν τη δυνατότητα υποβολής σχολίων κάτω από ένα άρθρο, ζητούν από τους χρήστες να δηλώσουν ένα email τους για να δημοσιευτεί το σχόλιό τους. Εφόσον, λοιπόν, μπαίνουν στη διαδικασία να πληκτρολογήσουν το email τους, γιατί να μην τους έχετε και ένα checkbox με το οποίο θα επιβεβαιώνουν ταυτόχρονα και την εγγραφή τους στο newsletter σας; Είναι ένας από τους πιο απλούς τρόπους να κερδίσετε νέους συνδρομητές, χωρίς να δυσκολευτείτε.
3. Δηλώστε τον αριθμό των συνδρομητών που ήδη έχετε αποκτήσει
Μια καλή ιδέα για να προσελκύσετε νέους συνδρομητές, είναι να δηλώσετε κοντά στη φόρμα εγγραφής σας τον αριθμό των χρηστών που έχουν ήδη εγγραφεί στη λίστα σας. Αυτό σίγουρα δεν ενδείκνυται για όσους ξεκινούν τώρα να χτίζουν τη λίστα τους, αλλά για όσους έχουν αποκτήσει ήδη έναν ικανοποιητικό βαθμό συνδρομητών, είναι μια πολύ καλή λύση.
Με αυτό τον τρόπο, τους δίνετε το λεγόμενο «social proof», τους αποδεικνύετε πως υπάρχει πολύ κόσμος που σας εμπιστεύτηκε και δέχτηκε να λαμβάνει ήδη τα newsletter σας.
4. Χρησιμοποιήστε τη λέξη “δωρεάν”
Οι χρήστες γνωρίζουν πως θα λαμβάνουν το newsletter σας δωρεάν, αλλά το να τονίσετε τις αντίστοιχες λέξεις-κλειδιά στη φόρμα εγγραφής σας, θα είναι ακόμη πιο ελκυστικό για τους μελλοντικούς σας συνδρομητές. Χρησιμοποιήστε λέξεις ή φράσεις όπως «δωρεάν εγγραφή», «ενημερωθείτε εντελώς δωρεάν για τις τελευταίες μας προσφορές» κ.ά.
5. Ζητήστε όσο το δυνατόν λιγότερα στοιχεία
Δεν υπάρχει τίποτα πιο κουραστικό για έναν χρήστη από το να του ζητάτε να συμπληρώσει αμέτρητες πληροφορίες και στοιχεία προκειμένου να εγγραφεί στη φόρμα εγγραφής σας. Τα στοιχεία αυτά, όπως όνομα, τόπος διαμονής, επάγγελμα, ηλικία κ.λπ. θα σας βοηθήσουν πολύ να κατηγοριοποιήσετε τους πελάτες σας σε διαφορετικές ομάδες και να τους στείλετε προσωποποιημένα email ανάλογα με τις καταναλωτικές τους ανάγκες.
Ωστόσο, η συμπλήρωση όλων αυτών των στοιχείων, λειτουργεί τις περισσότερες φορές αποτρεπτικά για τους χρήστες. Είτε δεν θέλουν να τα συμπληρώσουν, είτε δεν έχουν το χρόνο να το κάνουν. Εξάλλου, η απλότητα είναι αυτή που κερδίζει και το ίδιο ισχύει και για την φόρμα εγγραφής. Ζητήστε τους να συμπληρώσουν απλά το email τους ή το πολύ ένα ακόμα στοιχείο, όπως το όνομα τους. Έτσι, θα έχετε περισσότερες πιθανότητες να εγγραφούν στη λίστα σας.
6. Τονίστε τα οφέλη που θα έχουν από την εγγραφή τους
Επίσης, πολύ σημαντικό είναι να τους επισημάνετε τα οφέλη που θα έχουν από την εγγραφή τους στη λίστα σας. Για παράδειγμα, ότι θα λαμβάνουν πρώτοι τις αποκλειστικές σας προσφορές, ότι θα έχουν έκπτωση σε επιλεγμένα προϊόντα ή υπηρεσίες σας, ότι θα ενημερώνονται πρώτοι για τις νέες αφίξεις προϊόντων, ή θα λαμβάνουν χρήσιμο ενημερωτικό υλικό, ένα άρθρο, μια συμβουλή, έναν οδηγό ανάλογα με τον κλάδο που δραστηριοποιείστε. Γενικότερα, δώστε τους να καταλάβουν πως μόνο κέρδος θα έχουν αν αποφασίσουν να γίνουν συνδρομητές σας!
7. Προσθέστε το αντίστοιχο κουμπί προτροπής στη Facebook σελίδα σας
Όπως μπορείτε να δείτε και στην παρακάτω εικόνα, η προσθήκη ενός κουμπιού που θα οδηγεί στη σελίδα σας και στη φόρμα εγγραφής, μπορεί να αποδειχθεί ένας πολύ έξυπνος και αποδοτικός τρόπος για να αποκτήσετε νέους συνδρομητές.
Tα social media μπορούν να σας βοηθήσουν και στο κομμάτι του email marketing, αρκεί να φερθείτε έξυπνα και να διαμορφώσετε τη σελίδα σας κατάλληλα. Συνεπώς, δοκιμάστε να προσθέσετε το αντίστοιχο κουμπί προτροπής και στο Facebook, ώστε όσοι σας ακολουθούν εκεί να γίνουν και συνδρομητές σας.
8. Μετατρέψτε τα πιο δημοφιλή σας άρθρα σε “δολώματα”
Γιατί να μην κερδίσετε παραπάνω συνδρομητές χρησιμοποιώντας τα άρθρα που ήδη έχετε γράψει στο blog σας; Πώς θα το πετύχετε αυτό; Πολύ απλά! Ποιο ήταν το άρθρο με την μεγαλύτερη απήχηση στους συνδρομητές και τους επισκέπτες της σελίδας σας;
Μετατρέψτε το σε ένα αρχείο PDF, και κάντε το έναν ξεχωριστό οδηγό-βοήθημα που θα προσφέρετε στους χρήστες εντελώς δωρεάν, αρκεί να συμπληρώσουν το email τους και να εγγραφούν στη λίστα σας.
Δημιουργήστε το αντίστοιχο pop–up παράθυρο για να τους τραβήξετε την προσοχή, τοποθετώντας το στο blog σας ή ακόμα και στην αρχική σας σελίδα!
Πηγή: webworldnews.gr