Πολλοί καταναλωτές επιστρέφουν στις συνήθειες που είχαν για τις αγορές τους πριν από την πανδημία, συμπεριλαμβανομένων των αγορών στα φυσικά καταστήματα. Αντιμέτωποι με “παγωμένες” πωλήσεις, ορισμένοι online έμποροι θέλουν να ανοίξουν φυσικά καταστήματα, ή να συνεργαστούν με εταιρείες που έχουν.
Αλλά όσοι έχουν φυσικά καταστήματα, έχοντας βιώσει την αύξηση των εσόδων και την εξοικονόμηση κόστους από το ηλεκτρονικό εμπόριο, προσπαθούν να ενισχύσουν την παρουσία τους στο διαδίκτυο και πολλοί κλείνουν καταστήματα και μειώνουν το προσωπικό τους. Είναι όμως σαφές από τις τάσεις, ότι το κλειδί για την επιτυχία των εμπόρων είναι μια στιβαρή στρατηγική omnichannel.
Αρκετοί έμποροι με φυσικά σημεία πώλησης έχουν χάσει σημαντικό μερίδιο από τις πωλήσεις τους εξαιτίας του ηλεκτρονικού εμπορίου, με αποτέλεσμα ακόμα και μεγάλες αλυσίδες να κλείνουν τα καταστήματά τους. Αυτό οφείλεται κυρίως στην αργή υιοθέτηση του ηλεκτρονικού εμπορίου, ακόμη και κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Η έκθεση “The State of OmniChannel Retail” που δημοσιεύτηκε τον περασμένο Σεπτέμβριο από την Bazaarvoice, παραθέτει τα αποτελέσματα μιας παγκόσμιας έρευνας σε 6.000 καταναλωτές και 400 στελέχη λιανικής, τα οποία αποτυπώνουν την omnichannel τάση των καταναλωτών.
Οι περισσότεροι ερωτηθέντες πωλητές λιανικής στην Αυστραλία, τον Καναδά και τις ΗΠΑ, είπαν ότι προσφέρουν μια επιτυχημένη πολυκαναλική εμπειρία πωλήσεων. Όμως, οι έμποροι λιανικής στη Γαλλία και το Ηνωμένο Βασίλειο είπαν ότι δεν είχαν βρει τη σωστή ισορροπία.
Οι επιτυχημένοι έμποροι δήλωσαν ότι τα σχόλια των πελατών είναι κρίσιμα για το σχεδιασμό μιας καλής εμπειρίας omnichannel. Αναγνωρίζουν επίσης ότι η εφαρμογή του μοντέλου omnichannel είναι δαπανηρή αλλά απαραίτητη.
Όσον αφορά στους καταναλωτές, το 66% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι προτιμούν μια υβριδική εμπειρία αγορών, στο διαδίκτυο και στο κατάστημα. Το 25% προτιμά μόνο στο κατάστημα, ενώ το 8% ψωνίζει μόνο online. Οι Γερμανοί είναι οι πιο θερμοί οπαδοί των υβριδικών αγορών με ποσοστό 75%, ενώ οι Αμερικανοί είχαν τη χαμηλότερη προτίμηση σε αυτό με ποσοστό 61%.
Σε παγκόσμιο επίπεδο, ανά κατηγορία προϊόντων, τα ηλεκτρονικά είδη είχαν το υψηλότερο ποσοστό προτίμησης για αγορές μόνο online, με ποσοστό 42%. Στον αντίποδα, όσον αφορά στην κατηγορία των τροφίμων και των ποτών το 73% των καταναλωτών θέλει να ψωνίζει στα καταστήματα.
Η έκθεση αναφέρει ότι οι εμπορικές εταιρείες για να επιβιώσουν και να αναπτυχθούν, πρέπει να κατανοήσουν το μοντέλο “ROBO” (Research Online, Buy Offline) δηλαδή, το ότι οι καταναλωτές συχνά κάνουν την έρευνά τους online και αγοράζουν σε κάποιο φυσικό κατάστημα.
Τα σχετικά ευρήματα είναι χαρακτηριστικά:
– Το 41% των καταναλωτών ερευνούν για προϊόντα online αλλά αγοράζουν από κάποιο φυσικό κατάστημα.
– Το 63% χρησιμοποιεί τα τηλέφωνά του όταν είναι σε κάποιο κατάστημα για έρευνα ανταγωνιστικών τιμών.
– Το 48% όσων αγοράζουν σε φυσικά καταστήματα κάνουν online έρευνα πριν πάνε σε αυτά.
– Το 74% όσων αγοράζουν online ερευνούν για ένα προϊόν πριν το αγοράσουν.
– Το 76% όσων αγοράζουν online, κάνουν τις αγορές τους από λιανοπωλητές και όχι απευθείας από τους κατασκευαστές.
Πηγή: webworldnews.gr
Ανακαλύψτε τις υπηρεσίες της FOCUS ON GROUP και επικοινωνήστε μαζί μας για να συνομιλήσετε με έναν σύμβουλο διαδικτύου.