Στροφή στις online αγορές, μεγαλύτερη προσοχή στις τιμές αλλά και ενίσχυση της χρήσης του Διαδικτύου πριν από κάθε αγορά είναι ορισμένες από τις αλλαγές που έφεραν στην καταναλωτική συμπεριφορά των Ελλήνων τα μέτρα αντιμετώπισης της πανδημίας του κορωνοϊού.
Το ενδιαφέρον στοιχείο, είναι πως η έρευνα πραγματοποιήθηκε τον Σεπτέμβριο του 2020, κάτι που σημαίνει ότι είχαν περάσει αρκετοί μήνες από το πρώτο lockdown.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, το 54% των καταναλωτών απάντησε ότι βλέπει ουδέτερα ή αισιόδοξα τις προοπτικές της οικονομίας και του εισοδήματος του και το 46% από απαισιόδοξα έως πολύ απαισιόδοξα.
Από την άλλη πλευρά, 1 στους 2 καταναλωτές (48%) θεωρεί πως ο Covid 19 άλλαξε σημαντικά την αγοραστική του συμπεριφορά. Πιο συγκεκριμένα, σε σχέση με την προ COVID-19 εποχή, 78% των καταναλωτών δήλωσαν ότι κάνουν πιο συχνά έρευνα πριν προβούν σε αγορές, 77% αγοράζουν περισσότερο online, 76% αγοράζουν πιο οικονομικά προϊόντα, 66% είναι πιο προσεκτικοί στο πώς ξοδεύουν τα χρήματα τους ενώ 53% ψωνίζουν περισσότερο με γνώμονα την υγεία τους.
Αξιοσημείωτο είναι ότι το 16% των καταναλωτών ψώνισαν για πρώτη φορά μέσω Διαδικτύου όταν ξεκίνησε η πανδημία ενώ παρατηρείται αύξηση της συχνότητας των online αγορών της τάξεως κατά μέσο όρο 6,4% σε όλους τους κλάδους με το 60% των καταναλωτών να δηλώνει διατεθειμένο να εξακολουθεί να αγοράζει online όλες τις κατηγορίες προϊόντων.
Οι κατηγορίες προϊόντων που είναι διατεθειμένοι να ξοδεύουν το ίδιο ή περισσότερο σχετίζονται με την υγεία, το σούπερ μάρκετ, την προσωπική φροντίδα (π.χ. καλλυντικά) και την ψυχαγωγία (π.χ. παιχνίδια, βιβλία κ.λπ.).
Η έρευνα έδειξε ακόμη, ότι 4 στους 5 καταναλωτές κάνουν έρευνα πριν αγοράσουν, κυρίως στο Google, ή σε sites σύγκρισης τιμών, έστω κι αν η αγορά τους πραγματοποιηθεί σε φυσικό κατάστημα. Ακόμη, 2 στους 3 καταναλωτές παρατηρούν διαφημίσεις και 3 στους 5 αξιολογούν αν τα brands που πρόκειται να επιλέξουν προωθούν βιώσιμες πρακτικές και εξασφαλίζουν δίκαιες συνθήκες εργασίας.
Πηγή : www.webworldnews.gr