Οι νέοι κανόνες, γνωστοί ως Digital Services Act (DSA) που θα ακολουθούν οι εταιρείες με περισσότερους από 45 εκατομμύρια χρήστες αφορούν τη διαχείριση κινδύνων και τον ανεξάρτητο έλεγχο τους από άλλες επιστημονικές ομάδες.
Οι τεχνολογικοί κολοσσοί, Google, Facebook, Twitter και Apple τίθενται αντιμέτωποι με αυστηρότερους κανόνες στην Ε.Ε. για το διαδικτυακό περιεχόμενό τους.
Οι νέοι κανόνες, γνωστοί ως Digital Services Act (DSA) που θα ακολουθούν οι εταιρείες αφορούν τη διαχείριση κινδύνων και τον ανεξάρτητο έλεγχο τους από άλλες επιστημονικές ομάδες. Θα πρέπει από εδώ και στο εξής να παρέχουν δεδομένα στις αρχές και τους ερευνητές και να υιοθετούν συγκεκριμένο κώδικα δεοντολογίας.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είχε δώσει διορία στις διαδικτυακές πλατφόρμες και τις μηχανές αναζήτησης μέχρι σήμερα, 17 Φεβρουαρίου, να δημοσιεύσουν πόσους ενεργούς χρήστες έχουν στις πλατφόρμες τους κάθε μήνα. Επίσης έχουν προθεσμία τεσσάρων μηνών για να συμμορφωθούν με τους νέους κανόνες της ΕΕ, διαφορετικά κινδυνεύουν με πρόστιμα.
Το Twitter δήλωσε ότι διαθέτει 100,9 εκατομμύρια μέσους μηνιαίους χρήστες στην ΕΕ, με βάση μια εκτίμηση των τελευταίων 45 ημερών.
Όσον αφορά την Google, ο μέσος μηνιαίος αριθμός των εγγεγραμμένων χρηστών ανήλθε σε 278,6 εκατομμύρια στο Google Maps, 274,6 εκατομμύρια στο Google Play, 332 εκατομμύρια στο Google Search, 74,9 εκατομμύρια στο Shopping και 401,7 εκατομμύρια στο YouTube.
Η Apple δήλωσε ότι μόνο το App Store που κατασκευάστηκε για τα iPhone της, με περισσότερους από 45 εκατομμύρια μηνιαίους χρήστες, μπορεί να θεωρηθεί ως μία πολύ μεγάλη διαδικτυακή πλατφόρμα. Επομένως η εταιρεία θα εφαρμόσει τους ίδιους κανόνες στο App Store για τα iPad, τους υπολογιστές Mac, το Apple Watch και την τηλεόραση.
«Η Apple σκοπεύει να συμμορφωθεί με τις υπάρχουσες απαιτήσεις της DSA με στόχο την προστασία των καταναλωτών από το παράνομο περιεχόμενο», ανέφερε σε ανακοίνωσή της.
Σημειώνεται πως νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, η Meta Platforms (Facebook) δήλωσε ότι είχε 255 εκατομμύρια μέσους μηνιαίους ενεργούς χρήστες στο Facebook στην ΕΕ και περίπου 250 εκατομμύρια μέσους μηνιαίους ενεργούς χρήστες στο Instagram τους τελευταίους έξι μήνες του 2022.
Πηγή: kathimerini.gr