Το 2020 ήταν μια δύσκολη χρονιά για πολλούς. Ταυτόχρονα, το ηλεκτρονικό εμπόριο αυξήθηκε όπως ποτέ άλλοτε. Τί μπορούμε να περιμένουμε από το 2021; Η SearchNode δημοσίευσε μια νέα έκθεση σχετικά με τις τελευταίες τάσεις ηλεκτρονικού εμπορίου και τον αντίκτυπο της πανδημίας του Covid-19, μετά τη σχετική έρευνα.
Τί άλλαξε τους προηγούμενους δώδεκα μήνες; Τον Οκτώβριο του 2020, η εταιρεία ρώτησε περίπου 100 υπεύθυνους λήψης αποφάσεων στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου, από την Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική.
Τα έσοδα από το ηλεκτρονικό εμπόριο
Φαίνεται ότι οι περισσότερες εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου είδαν την αύξηση των εσόδων τους από πωλήσεις στο διαδίκτυο κατά τη διάρκεια του παγκόσμιου lockdown την άνοιξη του 2020. Σύμφωνα με την έρευνα, το 90% των εταιρειών είδαν τις πωλήσεις τους στο διαδίκτυο να αυξάνονται (έστω και λίγο), με το 50% των ερωτηθέντων να αναφέρουν ότι αυξήθηκε κατά πάνω από 100%. Ωστόσο, το 6% δηλώνει ότι τα έσοδα από το ηλεκτρονικό εμπόριο μειώθηκαν.
Μετά το lockdown της Άνοιξης του 2020, πολλοί καταναλωτές άρχισαν να ψωνίζουν και πάλι σε φυσικά καταστήματα. Ωστόσο, το 86% των ερωτηθέντων δηλώνουν ότι τα έσοδά τους στο διαδίκτυο αυξήθηκαν και μόνο το 4% δήλωσαν ότι μειώθηκε.
Αύξηση στο περιθώριο κέρδους
Η δημιουργία online πωλήσεων είναι η μία πλευρά του νομίσματος. Από την άλλη, η όλη κατάσταση της Covid-19 έχει οδηγήσει σε διαταραγμένες αλυσίδες εφοδιασμού, κακή εξυπηρέτηση πελατών και πολλά άλλα, που επηρεάζουν άμεσα το περιθώριο κέρδους στις online πωλήσεις. Όμως, για το 38% των υπευθύνων που απάντησαν στην έρευνα, το περιθώριο κέρδους τους στο διαδίκτυο αυξήθηκε κατά τη διάρκεια του παγκόσμιου lockdown, για ένα παρόμοιο ποσοστό (40%) παρέμεινε το ίδιο, ενώ το 15% ισχυρίστηκε ότι μειώθηκε.
Ο αντίκτυπος της Covid-19 στο εργατικό δυναμικό Φυσικά, η πανδημία οδήγησε επίσης σε ορισμένες αλλαγές στο εργατικό δυναμικό των εταιρειών. Περίπου το 44% είπε ότι έπρεπε να μετεγκαταστήσουν προσωπικό, ενώ τρεις στους δέκα προσέλαβαν περισσότερους υπαλλήλους. Η άλλη πλευρά του νομίσματος είναι ότι το 26% έπρεπε να απολύσει μερικούς εργαζομένους και το 15% είπε ότι έπρεπε να μειώσουν τους μισθούς των υπαλλήλων τους. Όσον αφορά στις θετικές εξελίξεις, το 5% κατάφερε να αυξήσει τους μισθούς των εργαζομένων, ενώ το 21% των εταιρειών που συμμετείχαν στην έρευνα, δεν “πείραξαν” καθόλου το εργατικό δυναμικό τους.
Ένα άλλο ενδιαφέρον εύρημα της έρευνας, είναι ότι για τους online λιανοπωλητές που διαθέτουν και φυσικά καταστήματα, το 23% δηλώνει ότι οι πωλήσεις στα φυσικά καταστήματα αυξήθηκαν και το 16% κατάφερε να τις διατηρήσει σταθερές. Δυστυχώς, για το 43% οι πωλήσεις τους εκτός σύνδεσης σημείωσαν πτώση.
Συνολικά, η πανδημία του νέου κορωνοϊού έχει επηρεάσει σημαντικά τους διαδικτυακούς εμπόρους λιανικής με διάφορους τρόπους. Μεταξύ των βασικών προκλήσεων για τις επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου, όπως αναφέρθηκαν στην έρευνα, είναι οι αλυσίδες εφοδιασμού και η ικανοποίηση της ζήτησης για προϊόντα. Ωστόσο, η περιορισμένη δραστηριότητα λόγω του lockdown, η διαχείριση αποθεμάτων και η έλλειψης υπαλλήλων ήταν επίσης βασικές προκλήσεις για τους online εμπόρους λιανικής. Η χειρότερη εξέλιξη ήταν ότι σε ποσοστό 17% αναγκάστηκαν να κλείσουν τα φυσικά καταστήματά τους.
Τέλος, το 45% των ερωτηθέντων θα έχουν πλέον μεγαλύτερη εστίαση στο ψηφιακό μέρος της επιχείρησής τους, προσαρμόζοντας την ποικιλία, επενδύοντας σε νέο λογισμικό ηλεκτρονικού εμπορίου ή εστιάζοντας περισσότερο σε διαδικτυακά κανάλια μάρκετινγκ.
Πηγή : www.webworldnews.gr
Data source: www.searchnode.com