Μια εναλλακτική τεχνική προσέλκυσης νέων επισκεπτών μέσω της πλατφόρμας της Google, αποτελεί το GDN (Google Display Network). Στην ουσία μέσω του GDN, εξασφαλίζεται η προβολή διαφημιστικών μηνυμάτων στους χρήστες κατά την πλοήγηση τους σε διάφορα site, χωρίς να προηγείται επικοινωνία ή συμφωνία με τα sites. Όπως και στην περίπτωση του Google Search(AdWords), έτσι και τώρα οι διαφημιζόμενοι πληρώνουν μόνο όταν ο χρήστης κάνει click στη διαφήμιση.
Στο GDN για τη διαφημιστική επικοινωνία χρησιμοποιούνται κυρίως banners. Οι τύποι των banners που χρησιμοποιούνται είναι δύο: Static και SWF ενώ οι δημοφιλέστερες διαστάσεις είναι οι εξής: 300×20, 728×90, 300×600, 320×100 & 320×50 (για mobile ή tablet συσκευές).
Το μεγάλο πλεονέκτημα της επικοινωνίας μέσω GDN είναι η δυνατότητα προβολής συγκεκριμένων διαφημιστικών μηνυμάτων σε στοχευμένα κοινά, με βάση τις ανάγκες της επικοινωνιακής στρατηγικής και τους στόχους.
Τα κοινά αυτά κατηγοριοποιούνται και στοχεύονται με βάση συγκεκριμένων κριτηρίων.
Τα κυριότερα εξ αυτών είναι:
1) Ενδιαφέροντα: Αναλόγως του ιστορικού περιήγησης, των sites που επισκέπτονται καθώς και των αναζητήσεων τους, οι χρήστες ταξινομούνται από τον αλγόριθμο της Google σε λίστες με διάφορα ενδιαφέροντα. Οι λίστες αυτές ανανεώνονται συνέχεια, προκειμένου να αντιπροσωπεύουν σε real time τα ενδιαφέροντα των χρηστών.
2) Site Topics: Στοχεύονται χρήστες που τη στιγμή προβολής της διαφήμισης, περιηγούνται σε sites, τα οποία αφορούν ή περιέχουν συγκεκριμένη θεματολογία.
3) Contextual: Στοχεύονται χρήστες που τη στιγμή προβολής της διαφήμισης διαβάζουν άρθρα τα οποία περιέχουν είτε στο κείμενο είτε στον τίτλο τους συγκεκριμένες λέξεις – κλειδιά, που συνδέονται με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες των διαφημιζομένων eshop.
4) Δημογραφικά: Φύλο & ηλικία
5) Geolocation: Στόχευση σε συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή της Ελλάδος.
Τα παραπάνω κριτήρια μπορούν να χρησιμοποιηθούν είτε μεμονωμένα είτε να γίνει συνδυασμός δύο ή και περισσοτέρων. Το GDN χρησιμοποιείται κυρίως για την επικοινωνία προϊοντικών προσφορών ενός eshop και αναλόγως του είδους που επικοινωνείται, στοχεύονται και οι αντίστοιχοι χρήστες. Παράλληλα όμως μπορείς να χρησιμοποιηθεί ειδικά στην αρχή, σαν εργαλείο Branding Awareness, συμβάλλοντας στην αύξηση της αναγνωρισημότητας ενός eshop.
Το μέσο CPC στο GDN κυμαίνεται στα 0,15 € με 0,22 € ενώ εάν γίνεται στόχευση σε mobile συσκευές το CPC κυμαίνεται από 0,07 € έως 0,10€. Το ιδανικό CTR για μια επιτυχημένη καμπάνια GDN κυμαίνεται από 0,12% έως 0,17%. Το CPC συνδέεται άμεσα το CTR καθώς όσο πιο ψηλό είναι το CTR τόσο χαμηλώνει το CPC. Άρα προκειμένου το CTR να είναι υψηλό θα πρέπει οι διαφημίσεις να προβάλλονται σε χρήστες, οι οποίοι τη δεδομένη χρονική στιγμή να ενδιαφέρονται για τα συγκεκριμένα προϊόντα. Επίσης το εικαστικό μήνυμα διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στο CTR καθώς όσο πιο ξεκάθαρο είναι και φιλικό προς το χρήστη, τόσο αυξάνονται οι πιθανότητες κάποιος να κλικάρει στη διαφήμιση.
Η ενεργοποίηση, δημιουργία και παρακολούθηση διαφημίσεων μέσω GDN γίνεται, όπως και στις Search Campaigns, στην online πλατφόρμα της Google AdWords.
Πηγή : www.webone.gr