Το product page, δηλαδή η σελίδα προϊόντος, είναι ίσως η σημαντικότερη σελίδα για ένα e-shop. Η σελίδα προϊόντος καλείται να δώσει στον υποψήφιο αγοραστή όλες τις απαραίτητες πληροφορίες, αλλά και να τον τραβήξει, ώστε να δράσει και να κάνει την απαραίτητη “προσθήκη στο καλάθι”.
Αν εξετάσουμε το e-shop ως ένα funnel, η σελίδα προϊόντος αποτελεί συχνά το landing page, στο οποίο θα βρεθεί ένας χρήστης είτε με πλοήγηση στο e-shop, είτε από κάποιο κανάλι απόκτησης (social media, search, referrals).
Σε αυτό το άρθρο πάμε να δούμε 8 ξεχωριστά tips για την δημιουργία μιας τέλειας και αποδοτικής σελίδας προϊόντος.
1. Γράψε έναν τέλειο τίτλο προϊόντος
Ένας σωστά δομημένος τίτλος βοηθάει τον υποψήφιο πελάτη. O τίτλος του προϊόντος πρέπει να έχει την κατάλληλη ισορροπία, ώστε αφενός να είναι όπως το ψάχνει ο χρήστης, και αφετέρου, να δίνει την πληροφορία που χρειάζεται. Brand- τύπος- κατηγορία: βρες τον ιδανικότερο τρόπο να δομήσεις τον τίτλο σου, με βάση τον τρόπο που ο χρήστης έχει συνηθίσει να τον βλέπει στα συγκεκριμένα προϊόντα. Για παράδειγμα, στα fashion e-shops οι καταναλωτές έχουν συνηθίσει να βλέπουν πάντα το brand στον τίτλο.
Λάβε υπόψη στον τίτλο του προϊόντος, τον τρόπο που αναζητούν οι χρήστες το προϊόν. Θα σε βοηθήσει σε αυτό ένα keyword research.
2. Δώσε όλη τη χρήσιμη πληροφορία
Τι θα έλεγες στον πελάτη αν βρισκόταν στο μαγαζί σου για να τον βοηθήσεις να αγοράσει; Πρέπει να παρέχεις στη σελίδα του προϊόντος όλο χρήσιμο περιεχόμενο για το προϊόν, την περιγραφή, τα χαρακτηριστικά του, την τιμή και ενδεχομένως, οδηγίες χρήσης.
Δώσε την δυνατότητα τόσο σε έναν προχωρημένο, όσο και έναν αρχάριο, υποψήφιο πελάτη του προϊόντος να το εκτιμήσει.
Το πλούσιο περιεχόμενο για το προϊόν θα σε βοηθήσει και στο SEO της product page.
3. Απάντησε στις συχνές απορίες του πελάτη
Εντελώς μηχανικά, πολλές φορές ένας υποψήφιος αγοραστής θέλει εξηγήσεις. Ποιο είναι το κατάλληλο νούμερο γι’ αυτόν; Είναι διαθέσιμο άμεσα το προϊόν; Πόσο κοστίζουν τα μεταφορικά; Μπορεί να πληρώσει με αντικαταβολή; Έχει δυνατότητα επιστροφής; Είναι κατάλληλο το προϊόν για τον σκοπό του; Η απάντηση αυτών και άλλων πολλών ερωτήσεων με απλούς και έξυπνους τρόπους βελτιώνει αισθητά το conversion rate μιας προϊοντικής σελίδας. Λύνοντας τους πιθανούς ενδοιασμούς του χρήστη τον βοηθάς να πατήσει πιο αποφασιστικά το κουμπί “Add to cart”.
4. Πούλα με την εικόνα
Η φωτογραφία του προϊόντος μπορεί από μόνη της πολλές φορές να πουλήσει το προϊόν ή και από την ανάποδη,να μην πουλήσει. Δώσε μια ξεχωριστή οπτική εμπειρία στον χρήστη με φωτογραφίες υψηλής ανάλυσης και ποιότητας. Πρόσφερε την επιλογή του video ή του 360º , για να δώσεις στον χρήστη την δυνατότητα να αλληλεπιδράσει ακόμα περισσότερο με το προϊόν σου. Η οπτική παρουσίαση ανεβάζει την αξία του προϊόντος στα μάτια του χρήστη, και του δίνει περισσότερα θετικά ερεθίσματα για να ολοκληρώσει την αγορά του, γιατί φαντάζεται ότι έχει ήδη το προϊόν.
5. Παρακίνησε κατάλληλα
Η σελίδα προϊόντος πρέπει να δίνει στον χρήστη τις κατάλληλες προτροπές (Call-to-Actions) για να ενεργήσει. Κυρίαρχο ρόλο φυσικά εδώ παίζει η προτροπή για “προσθήκη στο καλάθι” όπου πρέπει να είναι ευκρινής και διαθέσιμη για τον χρήστη.
Το εύκολο “Add to Cart” είναι τόσο σημαντικό, όσο και για τον πελάτη φυσικού καταστήματος να μπορέσει να πάρει το προϊόν από το ράφι και να το βάλει στο καλάθι του.
Προτροπή όμως, δεν είναι μόνο για αγορά. Υπάρχουν πάντα τα Call-to-Actions μικρότερης προτεραιότητας, που όμως παίζουν σημαντικό ρόλο για να έχουμε μια αλληλεπίδραση με τον χρήστη. Τέτοια είναι συνήθως τα: “προσθήκη στα αγαπημένα”, “μοιράσου το”, “ρώτα για το προϊόν”, “δες αξιολογήσεις”.
6. Κάνε τον πελάτη να νιώσει ασφαλής
Ο χρήστης πρέπει να νιώθει ασφαλής για να προχωρήσει στην αγορά του. Η ασφάλεια έχει πολλές προσεγγίσεις. Πρέπει να μπορούμε στη σελίδα προϊόντος να απαντάμε άμεσα ή έμμεσα στους πιθανούς φόβους του:
- Είναι το προϊόν που βλέπω διαθέσιμο;
- Υπάρχει ασφάλεια των συναλλαγών μου;
- Υπάρχει δυνατότητα επιστροφής;
- Έχει εγγύηση το προϊόν;
- Υπάρχει δυνατότητα πληρωμής με δόσεις;
Οι πιθανοί “φόβοι” του χρήστη σίγουρα αλλάζουν και ανά προϊοντική κατηγορία. Για παράδειγμα σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα ένδυσης, ο χρήστης μπορεί να μην προχωρήσει την αγορά του αν δεν είναι σίγουρος ότι το νούμερο που επιλέγει είναι το κατάλληλο γι’ αυτόν.
7. Μην ξεχάσεις το mobile
Οι χρήστες κινητών αλλά και οι αγορές από κινητά smartphones αυξάνονται κάθε χρόνο. Έχουμε συνηθίσει να λέμε πολλές φορές “mobile-first”. Η φιλοσοφία του “mobile-first” είναι ότι έχουμε φροντίσει την εμφάνιση του site μας έχοντας σαν πρώτη προτεραιότητα, τις κινητές συσκευές.
H mobile έκδοση της product page σου πρέπει να είναι λειτουργική, ευκρινής και να δίνει όση πληροφορία χρειάζεται για να ολοκληρώσει κάποιος την αγορά του, σαν να βρίσκεται στο laptop του.
8. Οι χρήστες θέλουν reviews
Σύμφωνα με το BusinessWeek, το 70% των χρηστών συμβουλεύεται αξιολογήσεις πριν αγοράσει. Τα reviews ενός προϊόντος, πολλές φορές πουλάνε μόνα τους. Δώσε στους χρήστες την δυνατότητα να μάθουν λεπτομέρειες γι’ αυτό το προϊόν από άλλους πελάτες. Είναι το λεγόμενο User-Generated Content που πάντα κερδίζει. Για να έχεις reviews ζήτησε από τους πελάτες σου να αξιολογήσουν τα προϊόντα που αγόρασαν.
Ακόμα αν δεν έχεις reviews, μπορείς να χρησιμοποιήσεις ένα πολύ καλό youtube video review. Είναι εντελώς διαφορετικό από τα user reviews, αλλά μπορεί και αυτό να ανεβάσει την αξία της προϊοντικής σελίδας σου.