Παρά τις προσπάθειες που κάνετε όσοι ασχολείστε με το email marketing, πολλές φορές οι καμπάνιες που στέλνετε δεν αποδίδουν τόσο καλά όσο θα θέλατε. Η διατήρηση του ενδιαφέροντος των συνδρομητών/πελατών σας δεν είναι σε καμία περίπτωση μια εύκολη υπόθεση.
Ένα ελκυστικό περιεχόμενο ή ένα όμορφα σχεδιασμένο email, δεν μπορεί να λύσει δια μαγείας όλα τα προβλήματα που θα συναντήσετε σχετικά με την email στρατηγική που ακολουθείτε.
Στο email marketing υπάρχουν πολλά πράγματα που θα πρέπει να παρακολουθείτε διαρκώς για να βελτιώνετε κάθε φορά τις email καμπάνιες σας, αν και πολλές φορές οι δυσκολίες που θα συναντήσετε μπορεί να σας οδηγήσουν σε αδιέξοδο.
Σε αυτό το άρθρο, θα δούμε μαζί τα 4 συχνότερα προβλήματα που μπορεί να αντιμετωπίσετε στο email marketing, καθώς και τον τρόπο να τα λύσετε αποτελεσματικά.
1ο πρόβλημα: Τα email μου πάνε στα spam
Ένα πολύ συχνό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν όσοι κάνουν μαζικές αποστολές email, είναι το γεγονός ότι τα email τους πηγαίνουν στα spam, δηλαδή στο φάκελο με τα ανεπιθύμητα μηνύματα.
1η λύση: Μην αγοράζετε ΠΟΤΕ έτοιμες λίστες με email
Με βάση το νέο κανονισμό του GDPR, δεν μπορείτε να αγοράσετε μια λίστα με διευθύνσεις email και ξαφνικά να ξεκινήσετε να τους στέλνετε, χωρίς να σας ξέρουν και χωρίς να τους ξέρετε. Είναι παράνομο και μπορεί να πληρώσετε πρόστιμο!
Επίσης, οι παραλήπτες των email σας που δε συμφώνησαν ποτέ να λαμβάνουν από εσάς οτιδήποτε, είναι πολύ πιθανό να χαρακτηρίσουν το email σας spam (“Report as spam”) μόλις το δουν, ακόμα και αν αυτό έχει βρεθεί στα εισερχόμενα μηνύματά τους.
Είναι απαραίτητο να έχετε λάβει τη συγκατάθεση των παραληπτών σας πριν τους στείλετε οποιοδήποτε email. Ουσιαστικά, θα πρέπει να καταλάβετε πως είναι εντελώς λάθος η νοοτροπία του “όσο πιο πολλά, τόσο πιο καλά”!
Στο email marketing παίζει σημαντικό ρόλο η καλή ποιότητα της λίστας σας και όχι η ποσότητα! Είναι προτιμότερο να στείλετε 2.000 email σε δικά σας άτομα που σας ξέρουν, παρά 2.000.000 email σε άγνωστους και άσχετους με την επιχείρηση ή το αντικείμενό σας.
2η λύση: Δημιουργήστε ένα σταθερό “διαδικτυακό” ραντεβού
Αν έχετε να τους στείλετε email μήνες ή και χρόνο, οι περισσότεροι θα σας έχουν ξεχάσει και δε θα θυμούνται καν ότι κάποτε έκαναν εγγραφή στη λίστα σας. Δε πρόκειται να ανοίξουν τα email σας ή ακόμα χειρότερα και να τα ανοίξουν, θα τα χαρακτηρίσουν spam.
Φροντίστε να στέλνετε χρήσιμο και νέο περιεχόμενο στους συνδρομητές σας σε τακτά χρονικά διαστήματα και όχι όποτε το θυμάστε.
Καλό είναι να προγραμματίσετε τις αποστολές σας, στέλνοντάς τους email σε εβδομαδιαία, ή έστω μηνιαία βάση, ανάλογα με το είδος της επιχείρησής σας, τον κλάδο που δραστηριοποιείστε και την εποχή.
3η λύση: Αποφύγετε τα συννημένα αρχεία
Είναι πολύ διαφορετικό να στέλνετε ένα email με συνημμένα αρχεία σε 4-5 παραλήπτες, απ’ ό,τι σε 800, 1.000 ή και 2.000 παραλήπτες σε μαζική αποστολή. Το traffic (κίνηση) που δημιουργείται λόγω του όγκου των αρχείων που μεταφέρονται είναι τεράστιο. Σκεφτείτε ότι αν ο όγκος ενός email, μαζί με τα συνημμένα, είναι 1ΜΒ και εσείς στέλνετε 2.000 email, αυτό ισοδυναμεί με κίνηση 2 Gigabyte!
Αυτή την κίνηση δεν μπορούν να τη διαχειριστούν εύκολα οι πάροχοι email. Έτσι, τα email καθυστερούν να προσπελαστούν, να διαμοιραστούν και να παραδοθούν στους παραλήπτες σας. Μάλιστα, πολλοί πάροχοι δεν αφήνουν καν το email σας να παραδοθεί στον παραλήπτη!
Όσο αυτό είναι εφικτό, προσπαθήστε να αποφύγετε την αποστολή συνημμένων αρχείων με τα email σας, αφού αυτά είναι ένα μεγάλο καμπανάκι για τα φίλτρα spam.
Είναι προτιμότερο, να ανεβάσετε το αρχείο σε μια υπηρεσία όπως το Google Drive ή το Dropbox και να προσθέσετε το αντίστοιχο link για κατέβασμα στο email σας. Με αυτό τον τρόπο και μειώνετε το μέγεθος του email σας και ελαχιστοποιείτε τις πιθανότητες να βρεθείτε στα spam, εξαιτίας του συνημμένου αρχείου.
4η λύση: Προσθέστε υποχρεωτικά σύνδεσμο διαγραφής σε εμφανές σημείο
Αν δεν υπάρχει σύνδεσμος διαγραφής, ο παραλήπτης από την αγανάκτησή του θα πατήσει στο κουμπί “Report as spam”. Αυτή η κίνηση δεν είναι δύο, αλλά τρείς φορές χειρότερη και δυστυχώς επηρεάζει την παράδοση ολόκληρης της καμπάνιας σας, όχι μόνο του email.
Στην πλατφόρμα του EmailSYSTEM ο σύνδεσμος διαγραφής είναι υποχρεωτικός και εάν δεν τον βάλετε εσείς όταν δημιουργείτε την καμπάνια σας, αυτός μπαίνει αυτόματα στο τέλος του email.
Και φυσικά, είναι εξίσου απαραίτητο να τσεκάρετε πως ο σύνδεσμος διαγραφής λειτουργεί σωστά. Γιατί δεν έχει κανένα νόημα να υπάρχει στο email σας, χωρίς να δουλεύει. Οι συνέπειες θα είναι οι ίδιες!
2ο πρόβλημα. Το ποσοστό ανοίγματος των email μου έχει μειωθεί δραματικά
Ένας πρώτος σημαντικός δείκτης για την επιτυχία της καμπάνιας σας το Open Rate (ποσοστό ανοίγματος) ο οποίος δείχνει το ποσοστό των παραληπτών που άνοιξαν το email σας. Θα λέγαμε πως ένα ποσοστό ανοίγματος κοντά στο 25% θεωρείται ικανοποιητικό και είναι ένας δείκτης πως η καμπάνια σας τράβηξε την προσοχή των συνδρομητών σας και τελικά την άνοιξαν.
Αν παρόλα αυτά, βλέπετε το ποσοστό αυτό να μειώνεται δραματικά ανά email καμπάνια, τότε σίγουρα υπάρχουν πράγματα που θα πρέπει να διορθώσετε ή να βελτιώσετε, αναφορικά με τη στρατηγική που ακολουθείτε.
1η λύση: Δώστε προσοχή στο θέμα του email σας
Το θέμα είναι το πρώτο πράγμα που βλέπει ο παραλήπτης όταν λαμβάνει ένα email. Όταν καθημερινά δέχεται 40-50 διαφορετικά email, η επιλογή που κάνει κάποιος για να διαβάσει ένα email επηρεάζεται πάρα πολύ από το θέμα του.
Στο θέμα του email πρέπει να δίνετε έμφαση στο επείγον του μηνύματός σας, στην ευκαιρία, στην προσφορά, για να το κάνετε πιο ελκυστικό. Ακόμα, συμπεριλάβετε συγκεκριμένες λεπτομέρειες που να περιγράφουν τί θα βρουν οι παραλήπτες στο newsletter σας.
Στόχος είναι να ξεφύγετε από τα συνηθισμένα και να πείσετε τους παραλήπτες σας ότι το περιεχόμενο σας αξίζει να διαβαστεί και να μοιραστεί στα social media, για παράδειγμα.
2η λύση: Ταξινομήστε σωστά τη λίστα σας
Μην έχετε “χύμα” όλα τα email σας! Προσπαθήστε να ταξινομήσετε τα email σας με βάση κάποιο χαρακτηριστικό στη λίστα. Σκεφτείτε να στέλνετε newsletter τα οποία ταιριάζουν με τα ενδιαφέροντα του κοινού σας.
Για παράδειγμα, αν έχετε μεσιτικό γραφείο, έχει νόημα να χωρίσετε τους συνδρομητές σας σε αγοραστές και ενοικιαστές. Αν έχετε ηλεκτρονικό κατάστημα ή δραστηριοποιείστε στο e-commerce, μπορείτε να χωρίσετε τους συνδρομητές σας σε αυτούς που έχουν αγοράσει, σ’ αυτούς που έχουν δείξει κάποιο ενδιαφέρον και στους υπόλοιπους.
3η λύση: Μη χρησιμοποιείτε λέξεις που ενεργοποιούν τα φίλτρα σπαμ
Ειδικά στο θέμα του email σας! Επειδή στις μέρες μας πολλά email προωθούν ύποπτες δραστηριότητες ή περιέχουν κάποιον ιό, τα προγράμματα επεξεργασίας ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (GMail, Yahoo!, Hotmail) αυτόματα φιλτράρουν τα εισερχόμενα μηνύματα, ώστε να αποκλείσουν κακόβουλα email.
Η ευαισθησία στις αγγλικές λέξεις είναι πολύ μεγαλύτερη απ’ ό,τι στις ελληνικές, ωστόσο προτείνουμε να αποφεύγετε λέξεις όπως “δωρεάν προσφορά” και “εγγύηση”.
Πηγή: www.webwordnews.gr