Ψηφιακή απάντηση έδωσαν, στην κρίση του πανδημίας, οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις ανά τον κόσμο, με την τεχνολογία να λειτουργεί ως σανίδα σωτηρίας, ώστε να διατηρηθεί όσο ήταν δυνατόν το business as usual. Σε 49 χώρες του κόσμου, το ένα τρίτο των μικρομεσαίων εταιρειών “είδε” ένα ποσοστό 25% του τζίρου να προέρχεται από το ηλεκτρονικό κανάλι πωλήσεων στη διάρκεια του lockdown, που επιβλήθηκε ανά τον πλανήτη για τον περιορισμό της μετάδοσης του νέου κορωνοϊού.
Μάλιστα, σε 15 χώρες του κόσμου περισσότερες από τις μισές μικρομεσαίες εταιρείες έκαναν τουλάχιστον το 25% των πωλήσεων τους μέσω Διαδικτύου κατά τον μήνα Απρίλιο, οπότε εφαρμόστηκαν μέτρα περιορισμού των μετακινήσεων στις περισσότερες χώρες του κόσμου.
Υπήρξαν και χώρες, στις οποίες οι μικρομεσαίες εταιρείες έκαναν ακόμη μεγαλύτερο ποσοστό του τζίρου τους, μέσω του online καναλιού. Συγκεκριμένα, ποσοστό άνω του 60% των μικρομεσαίων εταιρειών σε Σιγκαπούρη (62%), Καναδά (64%), Ιρλανδία (65%) και Ρωσία (65%) πέτυχε πωλήσεις, οι οποίες κατά το ένα τέταρτο προέρχονταν από το Διαδίκτυο.
Τη συνδρομή του ψηφιακού καναλιού στην επιβίωση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων κατά την έξαρση της κρίσης του νέου κορωνοϊού, επιβεβαιώνει η μελέτη “Global State of Small Business”, την οποία επεξεργάστηκαν το Facebook, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) και η Παγκόσμια Τράπεζα. Η μελέτη πραγματοποιήθηκε σε ένα δείγμα 30.000 μικρομεσαίων εταιρειών σε 54 χώρες του κόσμου, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα, στη διάρκεια του Μαΐου 2020.
Στην Ελλάδα, λιγότερο από μία στις δέκα μικρομεσαίες επιχειρήσεις αναφέρει ότι δεν αντιμετωπίζει προκλήσεις αυτήν την περίοδο (8%). Το αντίστοιχο ποσοστό στο συνολικό δείγμα είναι 13%, ενώ στην Ευρώπη φθάνει στο 16%.
Η μελέτη δείχνει συνολικά εκτεταμένες επιπτώσεις της πανδημίας στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, ιδίως, μεταξύ των τομέων που εστιάζονται στους καταναλωτές.
Πηγή : www.webworldnews.gr