Οι ηγέτες των σύγχρονων τεχνολογικών εταιρειών φαίνεται να περνούν τον περισσότερο χρόνο τους είτε πολεμώντας σε ομοσπονδιακά δικαστήρια όπως ο Mark Zuckerberg του Facebook – είτε στην περίπτωση του Jeff Bezos και του Elon Musk κυριαρχώντας στα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων.
Όμως, οι “φιγούρες” και η επίδειξη δεν οδηγούν σε βιώσιμη ανάπτυξη. Η Microsoft για παράδειγμα, η οποία έχει κρατήσει σχετικά χαμηλό προφίλ τελευταία -σε σύγκριση με το Amazon, την Tesla και το Facebook- είδε την μετοχή της να αυξάνεται περισσότερο από 600% από το 2014. Ενώ οι πιο θορυβώδεις ανταγωνιστές της ελέγχονται από το Κογκρέσο και τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, η Microsoft έχει σμιλέψει αθόρυβα μια θέση στις υπηρεσίες cloud, στο λογισμικό και στο hardware και έχει αναρριχηθεί ξανά στην κορυφή της τεχνολογίας. Τον Ιούνιο, παρά τις ανάμεικτες κριτικές για τα Windows 11, η Microsoft έγινε η δεύτερη αμερικανική εισηγμένη στο χρηματιστήριο εταιρεία στην ιστορία που έφτασε σε κεφαλαιοποίηση αγοράς άνω των 2 τρισεκατομμυρίων δολαρίων.
Ορισμένοι βραχυπρόθεσμοι παράγοντες συνέβαλαν στην ανάπτυξη της εταιρείας. Η αγορά των PC αυξήθηκε κατά περισσότερο από 10% το 2020, καθώς περισσότεροι καταναλωτές στράφηκαν στους ψυχαγωγικούς μηχανισμούς κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Η Microsoft σημείωσε, επίσης, επιτυχία με τις συσκευές Surface, το περιεχόμενο του Xbox και τις υπηρεσίες cloud. Η μάρκα αναφέρει ότι μόνο ο τομέας Intelligent Cloud της έφερε 48 δισεκατομμύρια δολάρια κατά το οικονομικό έτος 2020.
Αλλά υπάρχουν και άλλοι παράγοντες που έφεραν την ανάπτυξη της Microsoft, συμπεριλαμβανομένου του οφέλους από την ωρίμανση της μάρκας.Καθώς τα προγράμματα περιήγησης στο διαδίκτυο όπως το Netscape απέκτησαν ολοένα και μεγαλύτερη αξία τη δεκαετία του 1990, η Microsoft έσπευσε να αναπτύξει το δικό της προϊόν, τον Internet Explorer, και το συνδύασε με το λογισμικό των Windows. Αυτό οδήγησε σε μια συντριπτική αντιμονοπωλιακή αγωγή, που κατατέθηκε το 1998 από την κυβέρνηση των ΗΠΑ. Ένας ομοσπονδιακός δικαστής έκρινε την εταιρεία ένοχη το 2000.
Το δικαστήριο διέταξε τη διάσπαση της Microsoft ως διορθωτικό μέτρο. Η επιχείρηση έπρεπε να διασπαστεί σε δύο ξεχωριστές μονάδες, μία για την παραγωγή του λειτουργικού συστήματος και μία για την παραγωγή άλλων στοιχείων λογισμικού. Η Microsoft άσκησε έφεση κατά της απόφασης – και κέρδισε. Αλλά ενώ η εταιρεία απέφυγε τη διάσπαση της επιχείρησής της, την επόμενη δεκαετία είδε να χάνει σε μεγάλο βαθμό την έλευση του λογισμικού για κινητά, των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και της αναζήτησης στο διαδίκτυο, μένοντας πίσω από νεότερους αντιπάλους όπως το Google και πιο γρήγορους όπως η Apple.
Η Microsoft κινδύνευε να μείνει πίσω και έτσι άρχισε να ρισκάρει. Έκανε μια αποτυχημένη προσφορά για τη Yahoo, ένα συμβόλαιο διαμοιρασμού περιεχομένου ύψους 500 εκατομμυρίων δολαρίων με τη Viacom, βραχύβια κυκλοφορία του τηλεφώνου Kin.Αυτό συνέβαινε μέχρι το 2014, όταν ένα σταδιακό rebranding -αλλάζοντας τα λογότυπα, τα προϊόντα, τις υπηρεσίες και τους ιστότοπους της εταιρείας και υιοθετώντας τη γλώσσα σχεδιασμού Metro- η εταιρεία άρχισε να αλλάζει. Η Microsoft παρουσίασε τη νέα της αποστολή: “να δώσει τη δυνατότητα σε κάθε άτομο και κάθε οργανισμό στον πλανήτη να πετύχει περισσότερα”.
Σήμερα, αυτό γίνεται πραγματικότητα μέσω υπηρεσιών όπως το Azure Cloud διατηρώντας εκατομμύρια ανθρώπους συνδεδεμένους. Είναι διαθέσιμο σε όλο τον κόσμο υποστηρίζοντας συστήματα διαχείρισης υπηρεσιών ύδρευσης στο Τόκιο, εκπαιδευτικές υπηρεσίες στο Λονδίνο και επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου στη Νότια Αφρική.
Η Microsoft έχει σήμερα μια πιο ξεκάθαρη ταυτότητα από ό,τι είχε ποτέ στο παρελθόν. Μένοντας μακριά από τα πρωτοσέλιδα, τις αντιμονοπωλιακές αγωγές και τις άκρες του διαστήματος, ο τεχνολογικός γίγαντας έχει αναπτύξει μια γκάμα προϊόντων που ανταποκρίνεται στη δήλωση αποστολής του. Παρόλο που η Microsoft χρειάστηκε 33 χρόνια από την αρχική δημόσια προσφορά της για να φτάσει η αξία της για πρώτη φορά στα 1 τρισεκατομμύριο δολάρια το 2019, το επόμενο τρισεκατομμύριο χρειάστηκε μόλις δύο χρόνια.
Τώρα, ενώ οι ανταγωνιστές της βρίσκονται σε δικαστικές αίθουσες και διαστημόπλοια, η Microsoft αποκομίζει τους καρπούς μιας στρατηγικής για το brand της, η οποία αναπτύσσεται εδώ και 20 χρόνια. Όπως αποδεικνύεται, πέντε λεπτά στο διάστημα δεν μπορούν να συγκριθούν με μια δεκαετία στο cloud.
Πηγή: https://thetotalbusiness.com/