Οι τελευταίοι μήνες μας έδωσαν μια ματιά στο μέλλον. Παρά τον αρχικό πανικό, η πανδημία δεν έχει «κρεμάσει» το Διαδίκτυο. Στην πραγματικότητα, έχει συμβεί το αντίθετο. Η κατάσταση αυτή ανέδειξε την ταχύτητα με την οποία η τεχνολογία μπορεί να ανταποκριθεί σε μια έκτακτη ανάγκη, καθώς και την κρίσιμη σημασία μιας εξαιρετικά ανθεκτικής, παγκόσμιας-κλίμακας υποδομής για συνεχίσει ο κόσμος να λειτουργεί.
Η κατανόηση του «επόμενου φυσιολογικού» είναι πιθανό να είναι ένα από τα πιο πολυσυζητημένα θέματα το καλοκαίρι του 2020. Ωστόσο, θα έχει πολλές διαφορετικές ερμηνείες και επιπτώσεις για κάθε τομέα της οικονομίας, για τις κυβερνήσεις και για την κοινωνία γενικότερα. Αλλά υπάρχουν μερικοί κοινοί παρονομαστές. Για να τους βρείτε, σκεφτείτε ποιες νέες εμπειρίες μπορούν να δημιουργηθούν για πελάτες, καταναλωτές, υπαλλήλους; Ποια νέα πρότυπα θα προκύψουν και ποιες είναι οι νέες προτεραιότητες για τις εταιρίες όσον αφορά το focus, τις επενδύσεις και την κατανομή των πόρων;
Θα δημιουργηθούν νέες εμπειρίες
- Το online είναι στην πρώτη γραμμή
Η τάση από offline σε online ήταν ήδη εδώ. Το ηλεκτρονικό εμπόριο ξεπερνά ήδη τις πωλήσεις των καταστημάτων. Αλλά ο COVID-19 έχει επιταχύνει τα πάντα.
Οι εταιρείες που θέλουν να παραμείνουν ανταγωνιστικές θα βρουν τρόπους για να έχουν διαδικτυακές υπηρεσίες και θα βελτιώσουν τα συστήματα logistics και delivery. Όσοι διαθέτουν εξελιγμένες διαδικτυακές στρατηγικές, θα αναζητήσουν νέους τρόπους για να βελτιώσουν την εμπειρία του καταναλωτή. Απλά δείτε την Tesco, η οποία σημείωσε αύξηση 103% στις διαδικτυακές λιανικές πωλήσεις μέσα σε λίγες εβδομάδες.
- Οι διεπαφές και οι αλληλεπιδράσεις γίνονται ανέπαφες
Οι touch screen διεπαφές έχουν γίνει κοινές μόνο την τελευταία δεκαετία. Τώρα που ως κοινωνία, η γνώση μας για την «κοινή υγιεινή» έχει αυξηθεί, θα μεταβαίνουμε πιο γρήγορα σε διεπαφές φωνής και μηχανικής όρασης και contactless πληρωμής. Αυτές οι αναδυόμενες τεχνολογίες θα βοηθήσουν στον περιορισμό του αριθμού των φυσικών επαφών που έχουν οι άνθρωποι με τις επιφάνειες αλλά και μεταξύ τους.
- Η remote φροντίδα θα εκτοξευθεί
Η απομακρυσμένη περίθαλψη, η τηλεϊατρική και η απομακρυσμένη συμβουλευτική θα φέρουν επανάσταση στην υγειονομική περίθαλψη, καθώς ορισμένοι πάροχοι τηλεϊατρικής αναφέρουν αύξηση κατά 50% στα online ραντεβού με βίντεο.
Αλλά η remote φροντίδα επεκτείνεται σε πολλές άλλες πτυχές της ζωής μας. Για τα κέντρα επικοινωνίας, η αλλαγή αυτή έχει οδηγήσει σε ορισμένες περιπτώσεις σε εκπληκτικά αποτελέσματα. Ένα στέλεχος τραπεζών δήλωσε αύξηση 40% στην παραγωγικότητα από το προσωπικό εξυπηρέτησης πελατών που δουλεύει από το σπίτι, λέγοντας πως η επιστροφή στο γραφείο μπορεί να μην είναι πλέον επιλογή.
Η νέα κανονικότητα που περιμένουμε
- Το μέλλον της εργασίας διανέμεται
Καθώς οι εταιρείες σχεδιάζουν να ενώσουν ξανά το εργατικό δυναμικό τους στο γραφείο, υπολογίζουν να εξασφαλίσουν την παροχή ενός περιβάλλοντος που θα διατηρεί τους υπαλλήλους ασφαλείς, υγιείς και παραγωγικούς.
Μεταξύ των αλλαγών που εξετάζονται είναι ευρύτεροι διάδρομοι, καλύτερη διήθηση αέρα, touchless controls στα ασανσέρ και αντιμικροβιακά υλικά σε νέες κατασκευές. Περισσότερη τηλεδιάσκεψη θα συνδέσει αυτούς που παραμένουν να εργάζονται από το σπίτι.
- Μαθαίνοντας e-learning
Από τα σχολεία που έκλεισαν σε όλο τον κόσμο και πάνω από 1,2 δισεκατομμύρια παιδιά έξω από την τάξη, η εκπαίδευση έχει αλλάξει δραματικά. Έρευνες δείχνουν ότι το e-learning βοηθά στην αύξηση της διατήρησης πληροφοριών και απαιτεί λιγότερο χρόνο, πράγμα που σημαίνει ότι οι αλλαγές που έχει προκαλέσει ο Κορονοϊός ενδέχεται να είναι εδώ για να μείνουν.
Αλλά κάθε υπάλληλος σε κάθε οργανισμό θα πρέπει να περάσει από το ίδιο τελετουργικό. Βοηθώντας τις εταιρείες να επανεξετάσουν το μέλλον της εργασίας και της μάθηση θα είναι κρίσιμο, συμπεριλαμβανομένου του τρόπου με τον οποίο διατηρούν τους υπαλλήλους ενημερωμένους, πιστοποιημένους και συμμορφωμένους με τους τοπικούς κανονισμούς, έχοντας ταυτόχρονα κατά νου τη σωματική και ψυχική ευεξία.
- Η εποχή των digital events είναι εδώ
Η αξία του να φέρνεις τους ανθρώπους κοντά δεν έχει εξαφανιστεί, αλλά ο μηχανισμός αυτού έχει αλλάξει. Για το άμεσο μέλλον, οι οργανισμοί θα αλλάξουν τα in-person events και θα γίνουν virtual. Το Cisco Live, με περισσότερους από 124 χιλιάδες virtual συμμετέχοντες πρόσφατα, είναι ένα τέτοιο παράδειγμα. Μακροπρόθεσμα, μπορούμε να προβλέψουμε μια απότομη αύξηση των υβριδικών events όπου κάποια μέρη τους θα πραγματοποιούνται αυτοπροσώπως και άλλα θα παραδίδονται ψηφιακά.
Έχουμε νέες προτεραιότητες
- Τα πειράματα γίνονται στρατηγικές επιλογές
Τα βραχυπρόθεσμα και αντιληπτά προσωρινά μέτρα που οι εταιρείες έπρεπε να εφαρμόσουν γρήγορα και χωρίς την πλήρη εικόνα καθώς η πανδημία τα έκανε πιο επείγοντα, τώρα επανεκτιμώνται.
Οι ηγέτες πρέπει να αναπτύξουν στρατηγικά roadmaps για την επόμενη κανονικότητα – και η δημιουργία πιο ανθεκτικών και ευέλικτων επιχειρηματικών μοντέλων θα είναι το επίκεντρο αυτού.
- Η ψηφιακή υποδομή πρέπει να ενισχυθεί
Τα επίπεδα κυκλοφορίας δικτύου που προβλέψαμε ότι θα φτάσουμε σε δύο χρόνια, έφτασαν σχεδόν μέσα σε μια νύχτα. Αυτό που ήταν «ώρες αιχμής» online είναι πλέον στάνταρ για την πλειονότητα της ημέρας. Οι πάροχοι υπηρεσιών και οι εταιρείες τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένης της Cisco, κινήθηκαν γρήγορα για να δημιουργήσουν επιπλέον χωρητικότητα και να διασφαλίσουν ότι τα δίκτυα θα συνεχίσουν να αποδίδουν.
Για το μέλλον, ένα πράγμα είναι σίγουρο: η ανάγκη για connectivity θα μεγαλώσει, όπως και η εξάρτηση των επιχειρήσεων από τις λύσεις Cloud and Software as a Service (SaaS). Καθώς προχωράμε, η τεχνητή νοημοσύνη (AI) θα βοηθήσει στην αυτοματοποίηση σύνθετων λειτουργιών δικτύου, αυξάνοντας την αποδοτικότητα και επιτρέποντας πιο ευέλικτες αρχιτεκτονικές δικτύου.
- Το Cybersecurity βρίσκεται στην πρώτη γραμμή
Ενώ ο κορονοϊός δεν έχει οδηγήσει σε σημαντική αύξηση του online εγκλήματος, οι ερευνητές της Cisco Talos παρατήρησαν ότι ο κορονοϊός χρησιμοποιείται ως θέμα στις κυβερνοεπιθέσεις – κάνοντάς τες να φαίνονται πιο πιστευτές.
Οι εταιρίες πρέπει να είναι ακόμη πιο προσεκτικές και η ανάγκη για να διαθέτουν τα δίκτυα ισχυρή κυβερνοασφάλεια στο σχεδιασμό τους είναι κρίσιμη
- Αυξημένη εξάρτηση σε data, automation και robots
Τα ρομπότ δεν είναι ευαίσθητα σε ιούς, τουλάχιστον όχι σε ανθρώπινους ιούς. Είτε χρησιμοποιούνται για την παράδοση φαγητού, τη λήψη συμβουλών ζωτικής σημασίας σε ένα σύστημα υγειονομικής περίθαλψης ή τη διατήρηση ενός εργοστασίου, οι οργανισμοί συνειδητοποιούν πώς τα ρομπότ θα μπορούσαν να μας υποστηρίξουν σήμερα και να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο σε έναν κόσμο μετά τον κορονοϊό.
Αλλά ίσως το πιο σημαντικό, τα διδάγματα που αντλήθηκαν από αυτήν την εμπειρία θα δείξουν το πώς παρακολουθούμε και ανταποκρινόμαστε σε μελλοντικές πανδημίες χρησιμοποιώντας το Internet of Things (IoT) και big data.
Έχουμε μάθει πολλά σε σύντομο χρονικό διάστημα. Είναι σημαντικό να θυμόμαστε, ωστόσο, ότι ακόμη και πριν από τον κορονοϊό ζούσαμε σε μια εποχή ταχέων και επιταχυνόμενων μετασχηματισμών, και ότι η ιδέα μας για το τι είναι «normal» θα εξελίσσεται για πάντα.
Πηγή : www.gblogs.cisco.com