Η εικόνα είναι γνώριμη…
Στην υποδοχή του ξενοδοχείου τουρίστες με βαλίτσες και μπαγκάζια, παιδιά από το χέρι, τσάντες, πορτοφόλια, ταυτότητες ή διαβατήρια…
Για τους πιο αφηρημένους δεν λείπουν οι διαπληκτισμοί τύπου: “Μα καλά είναι δυνατόν να ξεχάσεις την ταυτότητά σου; Πως θα κάνουμε check in τώρα;” “Μα σου είπα να πάρεις το τσαντάκι μου από το τραπέζι”…. Ξενοδοχουπάλληλοι στα όρια νευρικής κρίσης, να συμπληρώσουν τα στοιχεία των επισκεπτών, να σκανάρουν ταυτότητες, να βρουν τα κλειδιά, πού είναι τα κλειδιά τα έχει η καθαρίστρια, τα άφησε ο προηγούμενος, ή μήπως τα πήρε μαζί του ως ενθύμιο;;; Και η ουρά να μεγαλώνει, η καθυστέρηση να κορυφώνεται και η πρώτη εντύπωση του επισκέπτη για το ξενοδοχείο να στρεβλώνεται ανούσια.
Σε μια εποχή που η τεχνολογία έχει διεισδύσει αποφασιστικά σε όλες τις εκφάνσεις της καθημερινότητάς μας, είναι πράγματι τραγελαφικές οι παραπάνω εικόνες.
Με τη χρήση μίας νέα εφαρμογής των smartphones, που υιοθετήθηκε πρόσφατα από μεγάλους ξενοδοχειακούς ομίλους, όπως η HILTON και η STARWOOD, καταργήθηκε χρήση κλειδιών στα δωμάτια και οι επισκέπτες μπορούν να εισέρχονται σε αυτή με μια απλή κίνηση, χρησιμοποιώντας μόνο το smartphone τους. Μία μέρα πριν την άφιξη τους στο ξενοδοχείο, έχοντας κάνει ήδη κράτηση οι επισκέπτες μπορούν να κατεβάσουν την εφαρμογή στο smartphone ή το tablet τους και να επιλέξουν την πρόσβαση χωρίς κλειδιά, αποφεύγοντας έτσι το check in. Μάλιστα είναι δυνατό να επιλέξουν ακόμα και το δωμάτιο στο οποίο επιθυμούν να διαμείνουν, κάνοντας χρήση των παρεχομένων από την εφαρμογή κατόψεων των ξενοδοχείων.
Ο όμιλος STARWOOD που έχει την κυριότητα των “αλυσίδων” Westin, Sheraton και “W” έχει προχωρήσει στην αναβάθμιση των συστημάτων τους σε 30.000 περίπου δωμάτια 150 ξενοδοχείων του ομίλου, προκειμένου να εγκαταστήσει τη νέα αυτή εφαρμογή και ήδη το σύστημα λειτουργεί σε ξενοδοχεία του ομίλου σε Λος Άντζελες, Νέα Υόρκη, Πεκίνο, Χονγκ Κονγκ και Ντόχα.
Το HILTON στο σχεδιασμό του για τη μετάβαση στο νέο σύστημα έχει σκοπό να εντάξει άμεσα γύρω στα 600.000 δωμάτια στα ξενοδοχεία του ανά τον κόσμο. Πιλοτικά το σύστημα έχει προγραμματιστεί να αρχίσει στις αρχές του τρέχοντος έτους, σύμφωνα με την επίσημη ιστοσελίδα του ομίλου και θα παρέχεται η δυνατότητα στους χρήστες της εφαρμογής να μην προσέρχονται καθόλου στο front desk του ξενοδοχείου. Μάλιστα από την ίδια πηγή προκύπτει ότι μέχρι το τέλος του 2016 η πλειοψηφία των δωματίων όλων των brands του ομίλου (όπως DoubleTree, Hampton Inn, Embassy Suites και Waldorf Astoria) θα είναι εξοπλισμένη με το σύστημα αυτό.
Μάλιστα, στις άμεσες προθέσεις των ξενοδοχειακών ομίλων βρίσκεται και η εφαρμογή της νέας μεθόδου και σε χώρους πέραν των δωματίων, η πρόσβαση στους οποίους ήταν προορισμένη για χρήση μόνο των ενοίκων και όχι των επισκεπτών, όπως γυμναστήρια, κλειστούς συνεδριακούς χώρους, prive αναλκυστήρες και λοιπά.
Ειδικοί αναλυτές θεωρούν ότι με την επαναστατική αυτή εφαρμογή καταλήγουμε σε μια win win συνθήκη τόσο για τους επιχειρηματίες, όσο και για τους επισκέπτες. Από τη μία περιστέλλονται σημαντικά τα έξοδα της επιχείρησης, αφού μειώνεται η αυξημένη ανάγκη προσωπικού στην υποδοχή, με προφανή οφέλη και για τον επισκέπτη, αφού η συγκράτηση των τιμών είναι συμφέρουσα και για αυτόν. Επιπλέον, με τη νέα εφαρμογή διευκολύνεται ο επισκέπτης πολλαπλά, γλιτώνοντας την ταλαιπωρία της ουράς στο check-in και μέσω της συμμετοχικής διαδικασίας κράτησης (π.χ επιλέγει ο ίδιος το δωμάτιό του) ζει μια πρωτόγνωρη εμπειρία και αυξάνεται ο βαθμός ευχαρίστησης που αντλεί από την επίσκεψή του.
Οι όποιες ανησυχίες έχουν διατυπωθεί σχετικά με την ασφάλεια που παρέχει το νέο σύστημα πρόσβασης του επισκέπτη στο δωμάτιό του, είναι προφανώς έωλες, καθώς από κανένα πραγματικό γεγονός δεν προκύπτει ότι οι μαγνητικές για παράδειγμα κάρτες παρέχουν μεγαλύτερη ασφάλεια.
Πηγή πληροφοριών: skiathosmystery.com