Η έκθεση “DigComp at Work” και οι κατευθυντήριες γραμμές εφαρμογής, που δημοσιοποιήθηκαν, περιλαμβάνουν πρακτικά μέτρα, βασικές δράσεις, συμβουλές και διαδικτυακούς πόρους για την αξιοποίηση του πλαισίου της Ε.Ε. για την ψηφιακή ικανότητα (DigComp) στη “διαδρομή απασχολησιμότητας” – από την εκπαίδευση έως τη βιώσιμη απασχόληση και την επιχειρηματικότητα.
Η Επιτροπή θα προαγάγει τις σχετικές εργασίες το φθινόπωρο, παρουσιάζοντας το επικαιροποιημένο σχέδιο δράσης για την ψηφιακή εκπαίδευση και μια ανακοίνωση για την οικοδόμηση του Ευρωπαϊκού Χώρου Εκπαίδευσης. Το DigComp θα στηρίξει τις προσπάθειες των χωρών, των επιχειρήσεων και των κοινωνικών εταίρων για τη στήριξη της ανάπτυξης ψηφιακών ικανοτήτων.
Η έκθεση περιλαμβάνει μελέτες περιπτώσεων με πρακτικά παραδείγματα ανάπτυξης ψηφιακών ικανοτήτων, ενώ ο οδηγός εφαρμογής παρέχει συγκεκριμένες κατευθυντήριες γραμμές, παραδείγματα και χρήσιμους πόρους για τη χρήση του DigComp. Να σημειωθεί ότι, η υποστήριξη της διαχείρισης της ψηφιακής μετάβασης, βρίσκεται στο επίκεντρο του ευρωπαϊκού θεματολογίου δεξιοτήτων.
Απαραίτητες δεξιότητες
Οι ψηφιακές δεξιότητες είναι πλέον κρίσιμες για την απασχολησιμότητα, καθώς περίπου το 85% όλων των θέσεων εργασίας στην Ε.Ε. απαιτούν τουλάχιστον βασικό επίπεδο ψηφιακών δεξιοτήτων. Επιπλέον, η κρίση του κορωνοϊού κατέδειξε ότι οι επαρκείς ψηφιακές δεξιότητες είναι κρίσιμης σημασίας για να μπορούν οι πολίτες να έχουν πρόσβαση σε πληροφορίες και υπηρεσίες.
Μεγάλο μέρος του πληθυσμού της Ε.Ε., το 42%, εξακολουθεί να μην διαθέτει ούτε καν βασικές ψηφιακές δεξιότητες. Το 2018, σε ολόκληρη την Ε.Ε. εργάζονταν περίπου 9,1 εκατομμύρια άνθρωποι ως ειδικοί ΤΠΕ, 1,6 εκατομμύρια περισσότεροι σε σύγκριση με 4 χρόνια νωρίτερα. Το 64% των μεγάλων επιχειρήσεων και το 56% των ΜμΕ που προσέλαβαν ειδικούς ΤΠΕ κατά τη διάρκεια του 2018, ανέφεραν ότι οι κενές θέσεις για ειδικούς ΤΠΕ ήταν δύσκολο να πληρωθούν.
Σήμερα, “πρωταθλητές” Ευρώπης στις προηγμένες ψηφιακές δεξιότητες – advanced digital skills – που αποτελούν ένα ασφαλές διαβατήριο για τη σύγχρονη αγορά εργασίας, αναδεικνύονται οι Φινλανδοί. Στη δεύτερη θέση βρίσκονται οι Σουηδοί, ενώ από κοντά ακολουθούν οι Εσθονοί, οι Ολλανδοί, οι Βρετανοί, οι πολίτες της Μάλτας, της Δανίας, του Λουξεμβούργου, της Αυστρίας και της Γερμανίας.
“Τους τελευταίους μήνες, η κοινωνική αποστασιοποίηση μεταμόρφωσε τον τρόπο που διασυνδεόμαστε, ερευνούμε και καινοτομούμε στην εργασία. Πρέπει να εξοπλίσουμε τους πολίτες με κατάλληλες ψηφιακές δεξιότητες, ώστε να συνεχίσουν να εργάζονται έτσι”, σχολίασε η Επίτροπος Καινοτομίας, Έρευνας, Πολιτισμού, Εκπαίδευσης και Νεολαίας, κυρία Μαρίγια Γκαμπριέλ.
Πηγή: www.reporter.gr