Οι ηλεκτρονικές αγορές μπορεί να αποτέλεσαν – τόσο στην Ελλάδα όσο και διεθνώς – μία διέξοδο για τους καταναλωτές στη διάρκεια του lockdown, ωστόσο, κάθε άλλο παρά αλώβητες θα βγουν από την κρίση, που προκαλεί η πανδημία του νέου κορωνοϊού. Η αναμενόμενη παγκόσμια μείωση των διαθέσιμων εισοδημάτων οδηγεί σε πτώση τις παγκόσμιες δαπάνες για το ηλεκτρονικό εμπόριο, οι οποίες αναμένεται να ανακάμψουν και μάλιστα σε επίπεδα ανώτερα από αυτά της προ COVID-19 εποχής, αλλά όχι νωρίτερα από το 2021. Ωστόσο, η μετατόπιση των δαπανών από τα offline στα διαδικτυακά κανάλια, στη διάρκεια της πανδημίας, δημιουργεί μια κρίσιμη ευκαιρία για την online αγορά την επόμενη πενταετία.
Μια νέα μελέτη από την Juniper Research εκτιμά ότι οι παγκόσμιες δαπάνες για το ψηφιακό εμπόριο θα μειωθούν κατά 14% το 2020 και θα διαμορφωθούν, σε παγκόσμιο επίπεδο, σε $9,7 τρισ. το 2020 από $11,2 τρισ. το 2019. Σύμφωνα με τους αναλυτές της εταιρείας, το “Coronavirus Impact” θα είναι ιδιαίτερα έντονο σε κάποιες κατηγορίες ηλεκτρονικών αγορών, όπως είναι η έκδοση online εισιτηρίων.
Η έρευνα, Digital Commerce Coronavirus Analysis: Impact Assessment & Market Forecasts 2020-2024, διαπιστώνει ότι ο τομέας των ψηφιακών εισιτηρίων θα είναι από εκείνους που θα πληγούν ιδιαίτερα, δεδομένης της επίδρασης των εκτεταμένων lockdowns στα ταξίδια και στις εκδηλώσεις. Ειδικότερα, οι δαπάνες για ψηφιακά εισιτήρια αναμένεται να μειωθούν κατά 59% το 2020 σε σύγκριση με το 2019.
Η ανάκαμψη στις δαπάνες για το ψηφιακό εμπόριο τοποθετείται στο 2021. Μάλιστα, η εκτίμηση είναι ότι η αξία της αγοράς του ηλεκτρονικού εμπορίου θα βρεθεί το 2021 σε επίπεδα καλύτερα από αυτά που ήταν το 2019, προ της υγειονομικής κρίσης, καταγράφοντας αύξηση κατά 4% μεταξύ 2019 και 2021.
Ενώ η Juniper Research προβλέπει ότι η οικονομική επίδραση της πανδημίας του νέου κορωνοϊού θα διαρκέσει έως το 2021, σημειώνει ότι οι ψηφιακές υπηρεσίες βρίσκονται σε καλύτερη θέση από το παραδοσιακό εμπόριο, όσον αφορά τους χρόνους… ανάρρωσης.
Πηγή : www.webworldnews.gr