Μήπως οι χρήστες που επισκέπτονται το eshop σου γεμίζουν το καλάθι αγορών χωρίς, όμως, να ολοκληρώνουν τη παραγγελία τους;
Σύμφωνα με έρευνα του Baymard Institute, το 68% των επισκεπτών ενός ηλεκτρονικού καταστήματος εγκαταλείπουν το καλάθι αγορών τους! Το Business Insider, υποστηρίζει ότι το ποσοστό αυτό θα συνεχίσει να αυξάνεται, όσο αυξάνονται και οι καταναλωτές που επιλέγουν να αγοράζουν online. Εάν παρακολουθείς τα στατιστικά του eshop σου (πχ. μέσω Google Analytics) και το συγκεκριμένο σενάριο σου ακούγεται γνωστό, ήρθε η στιγμή να εξετάσεις τους λόγους που αποτρέπουν τους επισκέπτες του site σου από το να γίνουν πελάτες και να προχωρήσεις σε αλλαγές. Συγκεντρώσαμε παρακάτω 4 κρίσιμα ερωτήματα για να σκεφτείς:
1. Μήπως η διαδικασία παραγγελίας έχει πολλά “βήματα”;
Τυχαίνει συχνά να θέλουμε να ολοκληρώσουμε μια online παραγγελία αλλά η διαδικασία του checkout να μας αποθαρρύνει, με αποτέλεσμα να εγκαταλείπουμε το καλάθι αγορών μας. Αυτό συνήθως συμβαίνει γιατί το eshop ζητάει από το χρήστη να συμπληρώσει πολλά πεδία ή πολλές και διαφορετικές online φόρμες. Οπότε, στόχος σου πρέπει να είναι μια σύντομη και εύκολη διαδικασία checkout για το site σου.
Το πιο επιτυχημένο παράδειγμα είναι αυτό της Amazon, η οποία παρέχει one-click διαδικασία checkout! Για να πετύχεις κι εσύ express checkout στο eshop σου επικεντρώσου στα παρακάτω βασικά σημεία:
– Περιόρισε τα πεδία στη φόρμα παραγγελίας στα στοιχεία που απαιτούνται για να αποστείλεις το προϊόν σωστά στο χρήστη.
– Χρησιμοποίησε την αυτόματη συμπλήρωση κάποιων στοιχείων στη φόρμα παραγγελίας, στην περίπτωση που ένας χρήστης έχει αγοράσει από το eshop σου ξανά στο παρελθόν. Μη τον αναγκάσεις να συμπληρώσει ξανά τα στοιχεία του.
– Απέφυγε την υποχρεωτική δημιουργία account και φρόντισε να έχεις μια επιλογή για όσους δεν επιθυμούν να δημιουργήσουν προσωπικό λογαριασμό, π.χ. guest checkout.
– Πρόσφερε βοήθεια σε όσους τη χρειάζονται και φρόντισε το τηλέφωνο επικοινωνίας ή το live chat button να είναι σε εμφανές σημείο στο site.
– Δείξε στο χρήστη τα βήματα της παραγγελίας και σε ποιο βήμα της διαδικασίας βρίσκεται κάθε φορά. Ο χρήστης θέλει να γνωρίζει σε ποιο σημείο της παραγγελίας βρίσκεται και πόσο απέχει από την ολοκλήρωσή της.
2. Μπορείς να προσφέρεις δωρεάν αποστολή;
Τις περισσότερες φορές το κόστος μεταφοράς αποθαρρύνει το χρήστη από την ολοκλήρωση της παραγγελίας του και η αλήθεια είναι ότι κανείς μας δεν θέλει να πληρώνει κάτι πέρα από την αξία του προϊόντος που αγοράζει. Μπορείς να λύσεις το συγκεκριμένο πρόβλημα προσφέροντας:
– δωρεάν αποστολή για παραγγελίες πάνω από ένα Χ ποσό,
– εκπτωτικά κουπόνια.
3. Πόσο ασφαλείς είναι οι συναλλαγές στο eshop σου;
Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε από το Eltrun.gr, οι Έλληνες χρήστες εμπιστεύονται και αγοράζουν από ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, όταν:
– προσφέρει ασφαλή τρόπο πληρωμής,
– είναι πιστοποιημένο από γνωστό, ανεξάρτητο φορέα, και
– έχει ξεκάθαρους όρους χρήσης.
Βοήθησε το χρήστη να ξεπεράσει τις αμφιβολίες και ανησυχίες του, προσφέροντας στο site σου ένα ασφαλές και φιλικό περιβάλλον ολοκλήρωσης της παραγγελίας του. Αυτό μπορείς να το πετύχεις:
– προσφέροντας κρυπτογραφημένη και ασφαλή σύνδεση στο eShop σου με χρήση ενός πιστοποιητικού SSL. Ο χρήστης το αντιλαμβάνεται από το χαρακτηριστικό “https” στον browser του,
– εμφανίζοντας δυναμικά logos ασφάλειας και αξιοπιστίας που επιβεβαιώνουν στο χρήστη ότι το eshop ελέγχεται καθημερινά για κακόβουλο λογισμικό, ιούς, phishing attacks και άλλες ενέργειες.
4. Πόσες διαφορετικές επιλογές πληρωμής προσφέρεις;
Πώς διευκολύνεις τους χρήστες που δεν έχουν πιστωτική κάρτα ή PayPal; Προσφέροντας εναλλακτικούς τρόπους πληρωμής στο eshop σου, δίνεις την ευκαιρία στους χρήστες να ολοκληρώσουν τη παραγγελία τους εύκολα και γρήγορα:
– πιστωτική κάρτα,
– κατάθεση σε τραπεζικό λογαριασμό,
– δημιούργησε ένα σύστημα πληρωμής και επιβράβευσης με credits,
– PayPal,
– αντικαταβολή,
– πληρωμή στο κατάστημα.
Εκτός από τα παραπάνω ερωτήματα, ένα μεγάλο ποσοστό χρηστών δεν ολοκληρώνει την παραγγελία του γιατί δεν είναι έτοιμοι ακόμα. Αυτό μπορεί να συμβαίνει για διάφορους λόγους, όπως γιατί μπορεί να κάνουν έρευνα αγοράς ή γιατί οι τιμές στο eshop σου είναι υψηλές. Σκέψου να προσεγγίσεις αυτό το σημαντικό ποσοστό χρηστών με τη μέθοδο του “Retargeting” δημιουργώντας έξυπνες διαφημιστικές καμπάνιες ή αποστέλλοντας προωθητικά emails με εκπτώσεις ή κάποιο κουπόνι.
Εσύ γνωρίζεις πού κυμαίνεται ο αριθμός των χρηστών που εγκαταλείπουν τα καλάθια αγορών στο site σου; Ποιες λύσεις έχεις σκεφτεί για να τον μειώσεις και να τον μετατρέψεις σε επιτυχημένες αγορές;
Πηγή: www.papaki.com