Τη θέση της ότι η μετάβαση στο ηλεκτρονικό επιχειρείν χρειάζεται να γίνει δομημένα και με σοβαρό προγραμματισμό, διατύπωσε η Πρόεδρος του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GR.EC.A), Δρ. Κατερίνα Φραϊδάκη, καλώντας τους μικρομεσαίους επιχειρηματίες να σηκώσουν το γάντι της πρόκλησης. Η τοποθέτησή της έγινε στο πλαίσιο του webinar «Ηλεκτρονικά καταστήματα: πρακτικά εργαλεία για μεσαίες και μικρές επιχειρήσεις», που διοργάνωσαν ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών (ΣΕΒ) και το Εμποροβιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης (ΕΒΕΘ).
Η κα Φραϊδάκη σημείωσε επίσης ότι σήμερα στη χώρα μας λειτουργούν περί τα 10.000 ηλεκτρονικά καταστήματα κι επισήμανε ότι το 2020 η αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ευρώπη διαμορφώθηκε σε 717 δισ. ευρώ. Η κ. Φραϊδάκη παρουσίασε στοιχεία, σύμφωνα με τα οποία, στο πρώτο εξάμηνο του 2020 οι ηλεκτρονικές αγορές στην Ελλάδα έτρεξαν με θετικό ρυθμό 171% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα της προηγούμενης χρονιάς, περισσότερες κατά 3,2 δισ. ευρώ. Το αντίστοιχο ποσοστό το καλοκαίρι κυμάνθηκε θετικά από 40% έως και 70% και την εβδομάδα προσφορών της black friday έγιναν περισσότερες ψηφιακές αγορές σε σχέση με το 2019 κατά 70%.
Διαπιστώνοντας ότι στη διάρκεια του πρώτου lockdown στην Ελλάδα οι ηλεκτρονικές αγορές ξεπέρασαν κάθε προηγούμενο, η ίδια αναγνώρισε τα προβλήματα που υπήρξαν με τις παραδόσεις και σημείωσε «όμως, ακολούθησαν σοβαρές επενδύσεις, ενισχύθηκαν οι συνεργασίες και έτσι στο δεύτερο Lockdown που διανύουμε οι ηλεκτρονικοί καταστηματάρχες ανταποκρίνονται με μεγαλύτερη επιτυχία στους καταναλωτές τους».
Να πάρουν μια βαθιά ανάσα και να… βουτήξουν με αποφασιστικότητα στο ηλεκτρονικό εμπόριο, κάλεσε επίσης τους μικρομεσαίους επιχειρηματίες ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή στο Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Παναγιώτης Σταμπουλίδης, λέγοντας χαρακτηριστικά, «δεν είναι κάτι δαπανηρό, ούτε απρόσιτο και δυσλειτουργικό, ενώ εξασφαλίζει βιωσιμότητα και ανταγωνιστικότητα, με τα οφέλη του να καταγράφονται πολλαπλά και σαφή».
Ο κ. Σταμπουλίδης σημείωσε επίσης ότι ναι μεν το ηλεκτρονικό εμπόριο γνωρίζει μεγάλη άνθιση στην περίοδο της πανδημίας του κορονοϊού λόγω των κλειστών καταστημάτων, αλλά είναι μια στροφή των καταναλωτών που ήρθε για να μείνει και στα επόμενα χρόνια.
Γνωστοποιώντας ότι ήδη το ψηφιακό παραεμπόριο έχει αρχίσει να παίρνει «σάρκα και οστά», ο κ. Σταμπουλίδης σημείωσε ότι ήδη προετοιμάζεται ο κώδικας διαφάνειας, με την ισχύ του οποίου «θα αποταχθούν όσοι δεν συμπεριφέρονται με ορθές ενέργειες». Στο πλαίσιο αυτό, γνωστοποίησε ότι μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης θα δημιουργηθεί δράση με την οποία θα ελέγχεται η διακίνηση αγαθών.
Απευθυνόμενος στους μικρομεσαίους επιχειρηματίες, επισήμανε ότι τις αμέσως επόμενες ημέρες θα δημοσιευθεί το πρόγραμμα του Υπουργείου Ανάπτυξης και Υποδομών για την επιδότηση e-shop που θα παρέχει μέχρι και 5.000 ευρώ στον ενδιαφερόμενο να στήσει τη δική του ηλεκτρονική επιχείρηση και σημείωσε ότι θα είναι εύκολη η συμμετοχή, αφού δεν θα απαιτείται «πακτωλός» εγγράφων.
Τη διαπίστωση ότι η πανδημία του κορονοϊού επιτάχυνε τη μετάβαση στις ψηφιακές αγορές, έκανε από την πλευρά του ο Αναπληρωτής Γενικός Διευθυντής του ΣΕΒ, Δρ. Γιώργος Ξηρογιάννης, ενώ ο A’ Aντιπρόεδρος του ΕΒΕΘ, Μανώλης Βλαχογιάννης, τόνισε πως«υπάρχουν χρόνια που δεν συμβαίνει τίποτα και εβδομάδες που συμβαίνουν όσα σε πολλά χρόνια. Αυτό έγινε με την πανδημία του κορονοϊού και τον ψηφιακό μετασχηματισμό».
Στα πολλαπλά οφέλη λειτουργίας του ψηφιακού καταστήματος αναφέρθηκαν άνθρωποι της αγοράς, μιλώντας για περιορισμό των λειτουργικών και διαχειριστικών εξόδων, κατάργηση των γεωγραφικών ορίων, διεύρυνση της γκάμας των προσφερόμενων προϊόντων κι ότι «δεν κλείνουν τις Κυριακές, στις αργίες και στα Lockdown».
Πηγή : www.webworldnews.gr