Καταλυτική επίδραση στην αγορά των ειδών παντοπωλείου έχει η πανδημία του COVID-19, ωθώντας τους πολίτες, σε παγκόσμιο επίπεδο, στο online κανάλι αγορών. Οι ηλεκτρονικές αγορές ειδών παντοπωλείου, όπως αποδεικνύεται, δεν ήταν ένα συγκυριακό φαινόμενο στη διάρκεια των ανά τον κόσμο lockdowns, αλλά ήρθαν για να μείνουν.
Το 2021, σύμφωνα με τις υφιστάμενες εκτιμήσεις, το 6,4% των συνολικών πωλήσεων ειδών παντοπωλείου θα πραγματοποιείται ηλεκτρονικά. Μάλιστα, υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις, το ποσοστό αυτό θα μπορούσε να εκτοξευθεί ακόμη και στο 9% έως τα τέλη του 2021.
Εάν δεν είχε μεσολαβήσει η υγειονομική κρίση του νέου κορωνοϊού, το αντίστοιχο ποσοστό θα ήταν 4,6% το 2021. Όπως αναφέρει σε σχετικό report της η Rabobank International, το 2019 οι διαδικτυακές πωλήσεις ειδών παντοπωλείου αντιστοιχούσαν στο 3,1% του συνόλου.
Η εν λόγω έρευνα εκτιμά ότι η αύξηση του αριθμού των καταναλωτών, οι οποίοι για πρώτη φορά αγοράζουν είδη παντοπωλείου online, η υψηλή ένταση χρήσης και η διάρκεια της πανδημίας, θα μπορούσαν να αυξήσουν τη διείσδυση των διαδικτυακών πωλήσεων στον κλάδο. Στον αντίποδα, η κακή εμπειρία των χρηστών λόγω των καθυστερήσεων στις παραδόσεις, η περιορισμένη διαθεσιμότητα προϊόντων, καθώς και συγκεκριμένα δημογραφικά στοιχεία των νέων χρηστών θα μπορούσαν να μειώσουν τη διείσδυση.
Η Rabobank International επικαλείται στη μελέτη της έρευνα του την FMI – The Food Industry Association – που δείχνει ότι οι baby boomers είναι η γενιά, που είναι λιγότερο πιθανό να “κολλήσει” με τα διαδικτυακά ψώνια ειδών παντοπωλείου. Σε ερώτηση της έρευνας πώς θα αλλάξουν οι διαδικτυακές αγορές ειδών παντοπωλείου, όταν τελειώσει η πανδημία, το 10% των baby boomers απάντησε ότι θα αγοράζει περισσότερο από το Διαδίκτυο. Το αντίστοιχο ποσοστό για Generation X ήταν 35%, σε σύγκριση με 40% για τους Millennials και 34% για τη Generation Z.
Πηγή : www.webworldnews.gr