Είναι ευρύτατα διαδεδομένη η άποψη ότι η πανδημία άλλαξε τα δεδομένα του e-commerce, με τα social media να διαδραματίζουν ισχυρή θέση στην αγορά. Το λιανεμπόριο fashion προιόντων, προσαρμόστηκε στη νέα αυτή συνθήκη. Έτσι διάφορες κοινωνικές πλατφόρμες έχουν προσθέσει τη δυνατότητα αγοράς προιόντων ή υπηρεσιών με σκοπό τη γεφύρωση του χάσματος ανάμεσα στον εντοπισμό ενός αγαθού μέχρι την αγοραστική διαδικασία. Με αυτόν τον τρόπο τα social media διευκολύνουν την αγορά, μολονότι με ένα μόλις κλικ παρέχεται η δυνατότητα άμεσης αγοράς.
Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε από την NPD, είναι γεγονός ότι τα brands έχουν καταφέρει να διεισδύουν στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης όπου οι περισσότεροι καταναλωτές περνούν το χρόνο τους με αποτέλεσμα οι πωλήσεις στην κατηγορία των ενδυμάτων να αυξάνονται σημαντικά. Μερικά από τα σημαντικότερα ευρήματα της έρευνας είναι τα εξής:
-
Το (51%) των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι το περιεχόμενο που βρέθηκε στο feed του Facebook του Instagram, οδήγησε στην αγορά κάποιου αγαθού κατά τη διάρκεια που έκαναν scroll στην οθόνη τους.
-
Το Facebook κατέλαβε την υψηλότερη θέση στη λίστα των διαδικτυακών πλατφορμών όπου οι καταναλωτές ενημερώνονται σχετικά με τα νέα προϊόντα, με το ποσοστό να ανέρχεται το (41%), τη δεύτερη θέση καταλαμβάνει το Instagram με το ποσοστό να ανέρχεται στο (35%), στη τρίτη θέση βρίσκεται το Pinterest με (21%) και στη τέταρτη θέση το TikTok με το ποσοστό να ανέρχεται στο (15%), του συνολικού δείγματος των ερωτηθέντων.
-
Στην περίπτωση των secondhand αγορών οι διαφημίσεις μετατράπηκαν σε αγορές με το ποσοστό να αγγίζει το (53%) του συνολικού δείγματος, ενώ μόλις το (22%) δήλωσε ότι το περιεχόμενο του Pinterest οδήγησε σε κάποια αγορά.
Αναλυτικότερα μέσω της εφαρμογής του TikTok, χάρη στο περιεκτικό περιεχόμενο των μικρής διάρκειας βίντεο που προβάλλονται, εξυπηρετούνται και ικανοποιούνται τόσο τα συμφέροντα όσο και οι ανάγκες των χρηστών. Το hashtag #TikTokMadeMeBuyIt, το οποίο έχει πάνω από δυόμισι δισεκατομμύρια προβολές, αποτελεί απόδειξη της συγκεκριμένης κατάστασης. Από την άλλη το Instagram κυκλοφόρησε το «Shopping in Reels» τον περασμένο Δεκέμβριο και άλλες παρόμοιες λειτουργίες ηλεκτρονικού εμπορίου στην εφαρμογή, οι οποίες ξεκίνησαν το 2020. Το Pinterest πρόσθεσε την επιλογή «shop» ώστε να επιτρέψει στους καταναλωτές να αγοράζουν τα προϊόντα που επιλέγουν απευθείας. Τέλος το Snapchat προσπαθεί να συνδυάσει το ηλεκτρονικό εμπόριο και την AR μέσω brand συνεργασιών και νέων features.
Απ’ όλα τα παραπάνω γίνεται φανερό ότι οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης έχουν προσπαθήσει να αξιοποιήσουν την ικανότητα της αμεσότητας που κατέχουν και να επιτρέπουν στους καταναλωτές από την μία να ανακαλύπτουν νέα προϊόντα, από την άλλη να μπορούν να τα αποκτήσουν όσο πιο γρήγορα και εύκολα γίνεται, ειδικότερα κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Πηγή: www.totalbusiness.com