Μπορεί οι καταναλωτές να μην έχουν κατακτήσει ακόμη το υψηλότερο σημείο ευαισθητοποίησης, αναφορικά με την προστασία των προσωπικών δεδομένων, ωστόσο, αυτά έχουν αρχίσει να τοποθετούνται υψηλά στη λίστα των προτεραιοτήτων τους. Σήμερα, το 32% των καταναλωτών, παγκοσμίως, σχεδόν ένας στους τρεις, δίνει ουσιαστική σημασία στην προστασία των δεδομένων. Μάλιστα, για 9 στους 10 καταναλωτές η προστασία των δεδομένων αποτελεί το πιο σημαντικό στοιχείο στις αγορές τους.
Ακόμη πιο σημαντικό δε είναι ότι οι 8 στους 10 δηλώνουν ότι θα ήταν διατεθειμένοι να αφιερώσουν χρόνο και χρήμα για την προστασία των δεδομένων. Στην ίδια αναλογία απαντούν ότι η σωστή προστασία των δεδομένων, όχι μόνο αποτελεί παράμετρο επιλογής για μία αγορά, αλλά αποδέχονται ότι αυτή η επιλογή μπορεί να τους κοστίσει περισσότερο. Επιπλέον, σχεδόν ο ένας στους δύο (48%) απαντά ότι έχει αλλάξει πάροχο ή προμηθευτή, εξαιτίας των επιλογών τους για την προστασία των δεδομένων.
Τα παραπάνω διαπιστώνει η έρευνα “CISCO, Consumer Privacy Survey”, την οποία επικαλείται ο ΣΕΒ σε ειδικό report του για τη συμπλήρωση δύο ετών από την εφαρμογή του Γενικού Κανονισμού για την Προστασία Δεδομένων (GDPR). Η έρευνα διενεργήθηκε σε δείγμα 2.600 ατόμων από 12 χώρες (Αυστραλία, Βραζιλία, Γαλλία, Γερμανία, Ηνωμένο Βασίλειο, ΗΠΑ, Ιαπωνία, Ινδία, Ισπανία, Ιταλία, Κίνα, Μεξικό).
Όπως αναφέρει το ίδιο report, επικαλούμενο την πρώτη έκθεση αξιολόγησης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τον GDPR, η γενική εκτίμηση είναι ότι ο Κανονισμός εκπλήρωσε επιτυχώς τους δύο κύριους στόχους του, δηλαδή, την ενίσχυση της προστασίας προσωπικών δεδομένων και τη διασφάλιση της ελεύθερης ροής τους εντός της Ε.Ε.
Από τον Μάιο του 2018 έχουν υποβληθεί στις διάφορες εποπτικές αρχές των κρατών – μελών της Ε.Ε. περισσότερες από 275.000 καταγγελίες για παραβιάσεις προσωπικών δεδομένων, ενώ εκτιμάται ότι, το 69% των πολιτών της Ε.Ε. άνω των 16 ετών, έχουν ακούσει για τον GDPR.
Πηγή : www.webworldnews.gr