Oι άνθρωποι φοβούνται αυτό που δεν ξέρουν. Σήμερα είμαστε μπροστά στην 4η Βιομηχανική Επανάσταση. Σε όλες τις επιχειρήσεις, η τεχνολογία παίζει σημαντικό ρολό. Στην ψηφιακή, αυτή, επανάσταση, οι εξελίξεις είναι ταχύτατες και δραματικές για τον τρόπο που οι επιχειρήσεις λειτουργούν.
Έχουμε ταυτόχρονα τρία σημεία καμπής τα οποία θα αλλάξουν δραματικά το τοπίο. Αυτά είναι:
- Artificial intelligence με shopping Recommendation,
- Blockchain,
- Ηλεκτρικά και αυτόνομα οχήματα.
Ειδικά στο χώρο του μάρκετινγκ, φεύγουμε από τα γνωστά κανάλια επικοινωνίας (τηλεόραση, ράδιο, εφημερίδες), όπου πουλούσαμε average προϊόντα σε average καταναλωτές. Αρχίζουμε και φεύγουμε, επίσης, από τον γνωστό digital τρόπο του μάρκετινγκ, δηλαδή Google Ads, Facebook Ads κτλ.
Ο καταναλωτής αντιμετωπίζει πλέον το σύνδρομο του Χρυσόψαρου. Έχει πολλά κανάλια επικοινωνίας μπροστά του, και ειδικά το κινητό του, και χάνει την προσοχή του μετά από οκτώ δευτερόλεπτα. Καλά διαβάσατε, 8 δευτερόλεπτα. Και για να γίνουν τα πράγματα χειρότερα, βλέπει 6.000 με 10.000 διαφημίσεις την ήμερα.
Στον χώρο του μάρκετινγκ, υπάρχουν εκατοντάδες εργαλεία που βοηθούν τις επιχειρήσεις να αυτοματοποιήσουν την ψηφιακή τους επικοινωνία. Η δημιουργία, λοιπόν, ενός marketing stack για έναν οργανισμό είναι αρκετά δύσκολη διαδικασία.
Ένας Διευθύνων Σύμβουλος μιας μέσης ελληνικής εταιρείας είναι περίπου 48 ετών. Προέρχεται από τον χώρο της δραστηριότητας του, και τώρα πρέπει να μάθει τεχνολογία.
Η τεχνολογία είναι η γνώση που θα πρέπει να έχει σε σημαντικό βαθμό πλέον ο CEO μιας επιχείρησης. Έτσι μονό θα μπορέσει να διακρίνει ποια κομμάτια της θα επιλέξει, ποιες είναι οι λειτουργιές του κάθε είδους λογισμικού, και πως συνδέονται μεταξύ τους.
Τι ικανότητες χρειάζεται να έχει για να μπορέσει να τα καταφέρει; Αυτό που βλέπουμε είναι ότι χρειάζεσαι τουλάχιστον τα παρακάτω:
- Συνεργάτη η web developer για την δημιουργία του site,
- Back End και ERP integration engineer,
- UI-UX Designer για τον σχεδιασμό της εμπειρίας του καταναλωτή,
- Digital Marketer για διαφημίσεις σε Google, Facebook, Integram, YouTube κτλ,
- SEO,
- Copywriter για την διατήρηση του Blog,
- CRM engineer,
- Data, Artificial Intelligence και shopping recommendation engineer.
Και όλοι αυτοί μπορούν να είναι και εξωτερικοί συνεργάτες.
Φεύγουμε από την φιλοσοφία σύμφωνα με την οποία περιμένουμε τον καταναλωτή να κάνει search για το προϊόν μας, και πάμε να προβλέψουμε εμείς τι θα αγοράσει την επομένη εβδομάδα. Και να το προτείνουμε. Όταν κάποιος μπαίνει στο της επιχείρησης, πρέπει να βλέπει τα προϊόντα που θέλει να αγοράσει τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή. Το ίδιο και όταν μπαίνει στο κατάστημα.
Ο μονός που μπορεί να Διευθύνει την επιχείρηση μέσα από αυτές τις εξελίξεις είναι ο Διευθύνων Σύμβουλος. Για να το κάνει αυτό, θέλει γνώση. Και είναι πλέον πολύ σημαντικό να αφιερώσει τουλάχιστον το 20% του χρόνου για την επομένη διετία στην απόκτηση αυτής της γνώσης.
Ο ίδιος πρέπει να καταλάβει τα κομμάτια της τεχνολογίας, πως συνδέονται μεταξύ τους, τι θα συνεχίσει να υπάρχει και τι όχι και που να επενδύσει. Είναι ένα ταξίδι με πολλές στροφές, με λάθη σε επιλογές, σε τεχνολογίες που τελικά δεν έμειναν και που θα πρέπει να πας σε κάτι άλλο. Αλλά μαθαίνεις σημαντικά πράγματα στην πορεία.
Και είναι γνώση που δεν πρέπει να την αφήνει σε συμβούλους και συνεργάτες, άλλα να την κατέχει ο ίδιος. Και το σημαντικότερο, δεν πρέπει να μένει απαθής και να μην κάνει τίποτα. Αυτό είναι το χειρότερο. Τώρα πρέπει να μάθει, να μπει στην τεχνολογία και να κάνει επιλογές εργαλείων και συνεργατών μετά από αξιολόγηση.
Σίγουρα θα κάνει λάθη άλλα θα μάθει. Θα μάθει τι δουλεύει και τι όχι. Και αυτό θα είναι το προσωπικό του ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Η γνώση! Γιατί ότι δραστηριότητα και εάν έχει η εταιρεία που διευθύνει, είτε είσαι ένδυση, υπόδηση, τρόφιμα, supermarket, οτιδήποτε, από τώρα και στο εξής θα είναι κατά 30% μια εταιρεία τεχνολογίας.
Σημαντικό παράδειγμα η Netflix, η οποία, υπό την ηγεσία του Reed Hastings, μεταμορφώθηκε από εταιρεία ενοικίασης DVD το 1998 σε ένα παγκόσμιο οργανισμό θεάματος. Σήμερα, έχει εκατομμύρια συνδρομητές και δισ. σε έσοδα. Χρησιμοποίησε artificial intelligence και shopping recommendation engineering έτσι ώστε να προβλέψει τι θέλουν να δουν οι πελάτες και να το προτείνει. Το επόμενο βήμα είναι η χρήση της τεχνολογίας Blockchain έτσι ώστε να πληρώνουν οι καταναλωτές ανά δευτερόλεπτο! Έγινε λοιπόν μια κορυφαία εταιρεία λογισμικού!
Πηγή: www.epixeiro.gr