Σύμφωνα με μία πρόσφατη έρευνα της PayPal, το 2021 περίπου το 67% των online αγορών θα πραγματοποιείται μέσω smartphone. Η έρευνα μπορεί να μην περιλάμβανε την Ελλάδα, αλλά 13 μεγάλες αγορές, όμως, σε κάθε περίπτωση αποτελεί μία σαφή ένδειξη των εξελίξεων. Γιατί ακόμη και στην Ελλάδα, το ποσοστό των καταναλωτών που προτιμούν να κάνουν αγορές μέσω του smartphone τους αυξάνεται σταδιακά.
Το smartphone, ως γνωστόν, έχει εξελιχθεί στη βασική υπολογιστική συσκευή μας. Μπορεί η πανδημία του κορωνοϊού να επανέφερε δυναμικά στο προσκήνιο το laptop και γενικότερα τα «κλασικά» PC, αλλά σε κάθε περίπτωση το smartphone είναι η συσκευή εκείνη μέσω της οποίας κάνουμε όλο και περισσότερα πράγματα. Συμπεριλαμβανομένων και των online αγορών μας.
Τί σημαίνει, όμως, αυτό πρακτικά για όσους ασχολούνται με το ηλεκτρονικό εμπόριο; Θα πρέπει, για παράδειγμα, να σπεύσουν να αναπτύξουν ένα app προκειμένου να εξυπηρετούν τους καταναλωτές τους; Η απάντηση είναι «όχι, απαραίτητα». Για εταιρείες ή αλυσίδες που προσφέρουν και άλλες υπηρεσίες και έχουν μία πιο στενή σχέση με τον πελάτη, μία τέτοια κίνηση έχει νόημα. Για παράδειγμα, για μία αεροπορική εταιρεία το app είναι εργαλείο τόσο εξυπηρέτησης όσο και διευκόλυνσης των πελατών της και πρέπει να υπάρχει. Ενδεχομένως και για μία μεγάλη αλυσίδα κινηματογραφικών αιθουσών.
Όμως, για μία αλυσίδα λιανικής κάτι τέτοιο δεν είναι απολύτως απαραίτητο. Και φυσικά το ίδιο ισχύει και για μία μεσαία ή μικρή επιχείρηση λιανικής. Το κόστος για την ανάπτυξη και τη συντήρηση ενός app, ειδικά από τη στιγμή που θα πρέπει να είναι διαθέσιμο σε 2 πλατφόρμες (iOS και Android) είναι αρκετά σημαντικό και δύσκολα διαχειρίσιμο.
Από την άλλη πλευρά, όμως, αυτές οι επιχειρήσεις θα πρέπει να προσέξουν ιδιαίτερα την mobile εμπειρία που προσφέρουν στους πελάτες τους. Αυτό σημαίνει ότι το e-shop τους θα πρέπει να είναι responsive, να προσφέρει το υψηλότερο δυνατό επίπεδο ασφάλειας και να διευκολύνει όσο το δυνατόν περισσότερο τη διαδικασία πληρωμής, που συνήθως αποτελεί και τη μεγαλύτερη πρόκληση. Ιδίως από τη στιγμή που ο καταναλωτής αν δεν αισθάνεται ασφάλεια, ή δεν του φανεί ιδιαίτερα εύχρηστη η διαδικασία πληρωμής, είναι εξαιρετικά πιθανό να αποχωρήσει. Επίσης, αν έχουν κάποιας μορφής πρόγραμμα loyalty, θα πρέπει και σε αυτή την περίπτωση να προσέξουν να κάνουν εξαιρετικά εύκολη την είσοδο του χρήστη.
Όλα αυτά μοιάζουν με μικρές λεπτομέρειες για πολλές επιχειρήσεις, όμως, στην πραγματικότητα, αυτές οι μικρές λεπτομέρειες είναι που κάνουν τη διαφορά. Η εμπειρία του πελάτη είναι ένας εξαιρετικά σημαντικός παράγοντας προκειμένου να επιλέξει ένας καταναλωτής ένα συγκεκριμένο e-shop. Και αν προτιμά να αγοράζει από το smartphone του, θα πρέπει να διευκολύνεται όσο περισσότερο γίνεται.
Πηγή: https://www.webworldnews.gr/