To SEO αποτελεί έναν από τους πιο αποδοτικούς τρόπους digital marketing. Κι όμως, πολλοί επιχειρηματίες αγνοούν την δύναμη του είτε επειδή είναι πολύ τεχνικό και δεν μπορούν να το κατανοήσουν, είτε επειδή το έχουν «δοκιμάσει» στο παρελθόν χωρίς αποτελέσματα.
Όποιος κι αν είναι ο λόγος για τον οποίο δεν έχει συμπεριλάβει το SEO στην digital marketing στρατηγική σας, είναι στιγμή να αναθεωρήσετε και να λάβετε υπόψιν σας το πραγματικό όφελος που μπορεί να προσφέρει στο e-shop σας.
Το SEO (Search Engine Optimization) με απλά λόγια:
Τι είναι, τελικά, το SEO;
Σίγουρα γνωρίζετε την Google. H Google, λοιπόν, είναι μια μηχανή αναζήτησης (a.k.a Search Engine). Σε αυτήν, πραγματοποιούνται καθημερινά πάνω από 4,5 δις αναζητήσεις και για κάθε αναζήτηση η Google προσφέρει κάποια αποτελέσματα (a.k.a Search Results) τα οποία «πιστεύει» ότι θα απαντήσουν ικανοποιητικά στην αναζήτηση ενός χρήστη.
Για παράδειγμα ένας χρήστης αναζητάει «έπιπλα μπάνιου» και η Google εμφανίζει ως αποτελέσματα κάποια e-shop που προσφέρουν τα συγκεκριμένα προϊόντα. Στη συνέχεια ο χρήστης κάνει κλικ στα αποτελέσματα τα οποία του φαίνονται πιο ελκυστικά και επισκέπτεται τα συγκεκριμένα e-shop με την προοπτική να πραγματοποιήσει κάποια αγορά.
Αυτά τα e-shop δεν εμφανίζονται τυχαία στην 1η σελίδα της Google αλλά είναι απόρροια βελτιστοποίησης (a.k.a Optimization).
Επομένως, ο τρόπος με τον οποίο ένα e-shop μπορεί να εμφανιστεί σε αυτά τα αποτελέσματα για αναζητήσεις που σχετίζονται άμεσα με τα προϊόντα του, ονομάζεται SEO (a.k.a Search Engine Optimization).
Στόχος μιας SEO στρατηγικής μέσω της κατάταξης στην 1η σελίδα της Google, είναι η σημαντική αύξηση της επισκεψιμότητας του e-shop και κατ’ επέκταση των πωλήσεων του.
Πώς πραγματοποιείται το SEO;
Το SEO αποτελείται από ένα σύνολο ενεργειών οι οποίες λειτουργούν συνεργατικά μεταξύ τους. Για να είναι πραγματικά αποδοτικό απαιτούνται ειδικές τεχνικές γνώσεις, εμπειρία & στρατηγική. Οι ενέργειες αυτές χωρίζονται σε 2 βασικά μέρη:
On-page SEO
Για να καταφέρει η Google να κατατάξει ένα e-shop στα αποτελέσματα της πρέπει πρώτα να το «διαβάσει» σωστά. Μέσω του on-page SEO διασφαλίζουμε ότι το e-shop είναι «ευανάγνωστο» και φιλικό τόσο στα μάτια της Google όσο και των χρηστών. Οι ενέργειες αφορούν το ίδιο το e-shop, τα τεχνικά χαρακτηριστικά του & το περιεχόμενό του.
Off-page SEO
Ένα δεύτερο – και παρεξηγημένο – κομμάτι του SEO είναι το Off-page. Στόχος αυτών των ενεργειών είναι η αύξηση της «δημοφιλίας» του e-shop. Η πιο γνωστή μέθοδος off-page SEO είναι η αύξηση των συνδέσμων (backlinks) που λαμβάνει ένα e-shop από άλλες σχετικές ιστοσελίδες ή e-shop. Τα ποιοτικά backlinks λειτουργούν ως θετικές «συστάσεις» στα μάτια της Google, ενισχύοντας την αξιοπιστία ενός e-shop, αξίζοντας με αυτόν τον τρόπο την κατάταξη σε έναν από τα πολυπόθητα αποτελέσματα της 1ης σελίδας.
Για ποιους λόγους είναι σημαντικό να επενδύσετε στο SEO;
1. Οι υποψήφιοι πελάτες σας βρίσκονται στην Google
Όπως κι εσείς, έτσι και οι υποψήφιοι πελάτες σας χρησιμοποιούν την Google για να βρουν απαντήσεις, λύσεις και προϊόντα. Κάθε στιγμή, μία αναζήτηση μπορεί να είναι σχετική με τα προϊόντα του e-shop σας. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι σε παγκόσμιο επίπεδο, το 32% του traffic των επιτυχημένων e-shop προέρχεται από τα οργανικά αποτελέσματα.
Επιπλέον, ακόμη κι αν τρέχετε Google Ads, περισσότερο από το 66% των αναζητήσεων καταλήγουν τελικά σε κλικ στα οργανικά αποτελέσματα.
2. Σταθερή πηγή επισκεψιμότητας & πωλήσεων
Μπορεί το SEO να χρειάζεται περισσότερο χρόνο σε αντίθεση με άλλα διαφημιστικά κανάλια, το αποτέλεσμα όμως είναι σαφώς πιο σταθερό. Από την στιγμή που το e-shop σας θα βρεθεί στην 1η σελίδα για το σύνολο των αναζητήσεων που σας ενδιαφέρουν, κάθε μήνα θα έχετε μια σταθερή παρουσία 24/7 στα οργανικά η οποία θα οδηγεί σε ανοδική επισκεψιμότητα και πωλήσεις.
Αντίθετα, σε άλλα κανάλια την στιγμή που θα πατήσετε “pause” στις καμπάνιες σας, το e-shop σας θα πάψει να εμφανίζεται.
3. Υψηλό ROI
Πολλές φορές ακούμε ότι το SEO είναι ένας «Δωρεάν» τρόπος προώθησης. Αυτό προκύπτει από το γεγονός ότι είναι μακροπρόθεσμα είναι πολύ πιο οικονομικό σε σχέση με άλλα διαφημιστικά κανάλια. Συγκεκριμένα 70% των marketers θεωρούν το SEO πολύ πιο αποδοτικό σε σχέση με το PPC.
Με περίπου σταθερό μηνιαίο κόστος, μέσα από αποδοτικές SEO ενέργειες η οργανική επισκεψιμότητα και ο τζίρος του e-shop συνεχώς αυξάνεται.
Σε ετήσια βάση με SEO κόστος 6.000€, ο τζίρος του συγκεκριμένου καταστήματος, μόνο από τα οργανικά αποτελέσματα, ήταν πάνω από 200.000€.
4. Αξιοπιστία
Οι χρήστες εμπιστεύονται την Google και κατ’ επέκταση τα e-shop που κατατάσσονται ψηλά στα οργανικά αποτελέσματα της, καθώς πιστεύουν ότι «αξίζουν» να βρίσκονται εκεί σε αντίθεση με τα αποτελέσματα των διαφημίσεων τα οποία είναι «πληρωμένα».
Λόγω αυτής της εμπιστοσύνης που νιώθουν για την Google, οι χρήστες είναι πιο πιθανό να οδηγηθούν σε κάποια αγορά, επιλέγοντας τελικά ένα από τα οργανικά αποτελέσματα της.
Είναι η στιγμή να επενδύσετε στο SEO
Αν σας έλεγαν ότι υπάρχει ένα διαφημιστικό κανάλι με σταθερότητα & υψηλή απόδοση το οποίο μπορεί να οδηγήσει το e-shop σας στην κορυφή, θα λέγατε όχι;
Αυτό είναι το SEO.
Πηγή : www.epixeiro.gr